IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Typhoon komt!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Typhoon komt!   do sep 04, 2008 5:59 am

Wonen in Thailand maakt ook dat je met gans andere weersomstandigheden te maken krijgt. Veelal is het lekker vertoeven onder de Thaise zon, maar het kan ook totaal anders.

We schrijven dinsdagavond 27 februari 2007.... na enkele dagen de weersberichten op internet te volgens, gaven ze voor gisteren.... kans op regen 50%...... 's avonds was het zo ver.... waren we verderop lekker kip BBQ aan het eten als de hel losbrak. Begon met enkele stevige rukwinden, waarna mijn vrouw riep: "thyphoon komt!" Snel naar huis dus om ramen en deuren af te sluiten. Ik dacht ik het na 48 jaar belgisch weder het nooit zou zeggen. maar was ik tevreden dat er eens een deftige regenbui was. De tuin was eveneens meer dan gelukkig om na een 4 maand droogte eventjes doorweekt te zijn van het afkoelende vocht der hemel.

Internet en electriciteit vielen al snel uit.... 's morgends rond 7 uur sprong alles terug aan alsof er niets aan de hand geweest was.

Bij het boodschappen doen echter kreeg ik onderweg te zien dat niet iedereen er even goed vanaf gekomen was.... omgerukte bomen en electriciteitspalen, weggewaaide reclamepanelen en eettentjes, tot zelfs een gedeeltelijk ingestorte meubelzaak in de buurt....

Ik zou niet videomaster heten moest ik er weer geen fototjes van gemaakt hebben.....

onweerswolken verzamelen zich...

eerste bliksemschicht

"the day after"

The mistakes are all my own work...
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com

Typhoon komt!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Thailand algemeen :: Klimaat en milieu-
Ga naar: