IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Anti termieten

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Anti termieten   di dec 30, 2008 10:34 am

Niet zo meteen een bouwmateriaal, wel een veiligheidsmaatregel om je huis te vrijwaren van de gevreesde termieten.

Citaat uit de website van Expat in isan: "We hadden ook een behandeling en "systeem" ter bestrijding van termieten besteld en gezien de vloerplaten binnenkort gelegd zullen worden was het tijd om dit werk uit te voeren".

Aanvankelijk wist ik niet of dit voorzien was bij de bouw van ons eigen huis, echter gisteren kwam bij de buurman van twee huizen verder een ploeg van "Racha pest control" voorbij om hun huis een anti termieten onderhoudsbeurt te geven, en hadden we de gelegenheid om het ganse eens in zijn werk te zien.

Na afladen van hun wagen en het vullen van een ton water met anti termieten producten werd, via een buisje langs het huis, onder druk de holle ruimte onder het huis ingespoten. Een werkje dat slecht een uurtje in beslag nam, maar meteen een "alarmbelletje liet rinkelen" in mijn achterhoofd. Nu wist ik meteen het nut van die "overtollige" blauwe buisjes die langs ons eigen huis staken en destijds door ondergetekende "deskundig" gelijk met de grond afgezaagd werden Echter geen reden tot paniek, na controle door de verdelgers kan ons eigen systeem nog gebruikt worden. Binnen een half jaar zijn we (lees ons huis) ook aan de beurt, wat dan verder alle drie jaar nodig zou zijn om vrij te blijven van het toch verwoestende ongedierte.

Voor de expat's in Thailand, vond ik deze hopelijk overbodige link.

The mistakes are all my own work...
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
Expat in isan
Expat

Aantal berichten : 373
Leeftijd : 66
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Anti termieten   di dec 30, 2008 11:16 am

Duidelijk dezelfde procedure dan de hier geÔnstalleerde, de pomp, de autoband, en zelfs de "dienstwagen" zijn zeer herkenbaar.
Terug naar boven Go down
http://expatinisan2.blogspot.com/
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Anti termieten   di dec 30, 2008 12:31 pm

Het is misschien een beetje ver gezocht, maar mijn idee moet er ergens een overkoepelend orgaan zijn, die een database van de huizen hebben die voorzien zijn van zulke installaties. Een telefoontje van het personeel ter plaatse volstond om te weten te komen wanneer het in ons huis de eerste keer gedaan was. Bij hun volgende bezoek eens navragen.
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
Expat in isan
Expat

Aantal berichten : 373
Leeftijd : 66
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Anti termieten   di dec 30, 2008 1:05 pm

Mijn indruk is dat deze kleine firma's zich een beetje regionaal vestigen en wellicht allen hetzelfde "product" gebruiken.

Ik vond in de buurt van Nongkhai althans geen alternatief voor de firma die we gebruikten.
Er worden ook geen "schatten" mee verdiend voor zover ik het kan inschatten.
SPC heeft een bureeltje net buiten de stad dat we echter nooit bemand vonden. Toen ze hier werkten vroegen we hier uitleg over en ze vertelden dat iedereen meewerkt en er geen geld is om iemand permanent op kantoor te zetten.
Op de vraag waarom ze niets op het internet hebben kwam een gelijkaardig antwoord, omdat het kost.
Blijkbaar vinden ze hun klanten door mond tot mond reclame en uit prospectie die ze doen terwijl ze van de ene werf naar de andere rijden.
De kwaliteit van de opvolging is denk ik recht evenredig met de kwaliteit van de firma en Videomaster blijkt goed te zitten heb ik de indruk.
Terug naar boven Go down
http://expatinisan2.blogspot.com/
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Anti termieten   Vandaag om 9:35 pm

Terug naar boven Go down

Anti termieten
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Wonen in Thailand :: Bouwen in Thailand-
Ga naar: