IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Russell viper

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Russell viper   vr okt 17, 2008 6:46 am

Bij werkjes in de tuin kan je niet voorzichtig genoeg zijn. Bij het oprapen van een waterdarm om de tuin te sproeien kwam volgend exemplaar te voorschijn. Zoals steeds fototoestel bij de hand en snel wat kiekjes nemen van deze slang (waar ik de benaming nog niet van wist). Vrouwtje lief en schoonvader kwamen kijken wat ik nu weer gezien had, en trokken me met schrik meteen enkele meters achteruit.

Met een lange stok bracht schoonvader deze slang naar het hiernamaals.

Na onderzoek op het internet, gaat het over en "Russell viper" (Daboia russeli), een zťťr giftige slang die voor de mens de dood kan betekenen. Het gif tast het bloed aan waardoor bloeduitstortingen en zelfs verstikking kan optreden.

Toch maar wat voorzichter zijn.....

The mistakes are all my own work...
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Russell viper   wo jul 29, 2009 8:15 am

Nog een exemplaartje gevonden in een bloempot net tegen ons huis. Volgens forumlid "Old Man" is het twijfelachtig of het wel degelijk om een Rusell Viper gaat.... desalniettemin heeft ook deze het onderspit moeten delven.... verder onderzoek zal uitwijzen welke slang het wel degelijk is... hier zeggen ze "slang van pas op" "slang van veel pijn"..... wat uiteraard geen Latijnse benaming is.

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com

Russell viper
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Fauna :: Reptielen-
Ga naar: