IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

een visumtip voor mensen onder de 50 jaar ..

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
falangisaan
Expat

Aantal berichten : 11
Leeftijd : 53
Registration date : 18-03-14

BerichtOnderwerp: een visumtip voor mensen onder de 50 jaar ..   wo maa 19, 2014 8:11 am

alleen maar een tip voor zij die nog geen 50 jaar zijn en met een thaise getrouwd , en niet de 400.000 baht op de bank hebben is er nog een mogelijkheid om toch permanent hier te blijven en dat is in het buurland , bv laos, een non immigrant 3 maand maken op basis van marriage , waarvoor ge alleen kopie id kaart vrouw , kopie semoet baan , en trouwakte nodig hebt en geen financiele verplichtingen ....of andere zever , na 3 maand kunt ge deze visum 2 maand verlengen op de plaatselijke immigratie ,na 5maand herhaald ge dit , staan ook geen beperkingen op ...natuurlijk visa laos 30 dollar,visum 3maand 1.900 baht, 1 overnachting 500 baht ?, en verlenging 2 maand 1.900 baht...vervoersonkosten?
niet echt goedkoop maar dus wel een oplossing voor zij die geen 400.000 baht cash kunnen laten zien , of voor zij die genen papierenzever willen....natuurlijk allemaal ook gemakkelijk als ge dicht bij een grensovergang woont...
het blijft dus al bij al lastig om als men nog geen 50 jaar oud is en niet getrouwd met een thaiseom in los een visum te krijgen ,weet ook wel dat er visum extensies te koop zijn , ben daar totaal gene fan van want zou wel is lelijk kunnen mislopen ...ieder zijn goesting hier wat de risico's betreft..†

Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: een visumtip voor mensen onder de 50 jaar ..   do maa 20, 2014 1:03 am

falangisaan schreef:
of voor zij die genen papierenzever willen....

Het is misschien geen papierenzever, maar toch wel een hele rompslomp.... aan eenieder om de keuze te maken.

falangisaan schreef:
weet ook wel dat er visum extensies te koop zijn , ben daar totaal gene fan van want zou wel is lelijk kunnen mislopen ...ieder zijn goesting hier wat de risico's betreft..†

Voor diegene die ik hier op het forum persoonlijk ken, verlopen de visumaanvragen en extenties op de normale manier. In de kennissenkring zitten echter een paar speciale gevallen die om een of andere reden liever 26.000 bath uitgeven dan de voorziene 1900 bath.

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
CPPVN
Expat

Aantal berichten : 67
Leeftijd : 45
Registration date : 21-04-11

BerichtOnderwerp: Re: een visumtip voor mensen onder de 50 jaar ..   do maa 20, 2014 2:26 pm

heb reeds 4 visumaanvragen achter de rug en de vijfde komt in aantocht, ben zelf nog geen 43 jaar.
Heb nog nooit enig probleem gehad hier in KK Immigration.
Als uw papieren in orde zijn en je geeft hen wat ze vragen, dan is er geen probleem. Mijn vrouw belt 14 dagen voor ik moet gaan even naar Immigratie om te vragen of er enige wijzigingen zijn ten opzichte van het vorige jaar.
Je moet ze natuurlijk niet de les gaan spellen, want dan gaan die mensen ook dwars liggen. Zij doen ook maar slechts hun werk, en met een lach bekom je veel meer dan met een grote mond.
Een nieuwe aanvraag duurt slechts 15 minuten, althans bij mij.
De overige tijd dat ik binnen ben praten we over koetjes en kalfjes en onze kinderen.

Terug naar boven Go down
https://www.facebook.com/cppfarmthailand
trikkeslot
Expat

Aantal berichten : 307
Leeftijd : 53
Registration date : 16-12-10

BerichtOnderwerp: Re: een visumtip voor mensen onder de 50 jaar ..   do maa 20, 2014 3:39 pm

Heb vandaag ook mijn vierde extentie gaan aanvragen op Immi Udon (op basis van huwelijk) en het is de eerste keer dat ik op minder dan een uur binnen en buiten was ... en het kon op een half uur maar ...
Het probleem ... enige probleem , mijn laatste banktransactie was van 17/3 en mijn bankboekje moest ook de stand op vandaag tonen ... mijn bank is gelukkiglijk op een 50 m van Immi .... 1000 Baht afgehaald ,bankboek upgedate en een nieuw papier van de bank.Anders hiermee nooit geen probleem gehad in het verleden.Ze vragen altijd een bankstatement met de stand van uw rekening op de eerste van de 3 vorige maanden + de huidige stand op de dag van uw aanvraag extentie maar nu moet je de dag van je aanvraag zelf blijkbaar ook geld afhalen zodat je bankboek ook op de aanvraag van je extentie een stand van zaken geeft , voorheen nooit moeten doen. †
Terug naar boven Go down
Loungmaak

Aantal berichten : 33
Leeftijd : 62
Registration date : 12-09-08

BerichtOnderwerp: Re: een visumtip voor mensen onder de 50 jaar ..   do maa 20, 2014 6:53 pm

Als men op basis van Marriage een extentie aanvraagd wordt toch ook een maandelijks inkomen van 40.000Bht aanvaard?
Terug naar boven Go down
Hippo
Expat

Aantal berichten : 1297
Leeftijd : 63
Registration date : 20-11-10

BerichtOnderwerp: Re: een visumtip voor mensen onder de 50 jaar ..   vr maa 21, 2014 12:21 pm

Loungmaak schreef:
een maandelijks inkomen van 40.000Bht

Niet iedereen heeft dat ††.

BerichtOnderwerp: Re: een visumtip voor mensen onder de 50 jaar ..   Vandaag om 12:58 am

Terug naar boven Go down

een visumtip voor mensen onder de 50 jaar ..
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Visum en rijbewijs :: Visum en toelating tot verblijf in Thailand-
Ga naar: