IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Tat Mok National Park

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
inazuma

Aantal berichten : 1010
Leeftijd : 46
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Tat Mok National Park   zo feb 02, 2014 4:04 pm

Op een 20 kilometer van het dorp van mijn vrouw ligt het Tat Mok National Park. Toen ik tijdens mijn verblijf daar een tante mocht weg brengen met de auto ben ik daarna hierheen gereden om er eens even een kijkje te nemen.

De ingang van het park was duidelijk aangegeven. De dame bij de ingang was hoogst verbaasd dat een farang alleen naar het park kwam. Ik legde uit dat ik kwam voor de waterval en betaalde de entrée en reed door.
De entrée bedraagt 100THB voor buitenlanders en 30THB voor de auto. Thai betalen ook hier minder al weet ik niet exact de cijfers hiervan.

Ik reed dus door, de weg leid me de berg op. Ik passeer enkele zij wegen die ik links laat liggen. Ik zie dat er een campground is. Ik stop bij een uitzichtspunt, even bijkomen van de adembenemende rit omhoog over de goed begaanbare weg. De planten en bomen van de jungle proberen wel hier en daar de weg terug te veroveren. Het uitzicht over de bergen is prachtig. Ik kom bij een slagboom, ook hier is de parkwachter verbaasd dat ik alleen hier ben. Ik laat hem mijn kaartje zien en ik heb de indruk dat hij me probeert uit te leggen dat ik nog moet lopen en dat ik voorzichtig moet zijn.

De rit gaat verder de bergen in, ik maak me ondertussen enigzins zorgen. Niet om die parkwachter maar ik ben borden voorbij gereden waarop stond dat het 19 kilometer is naar de waterval, de brandstof meter van de fortuner staat echter onheilspellend laag. Ik zet de ramen open en de airco uit het is koel hier boven in de bergen, de lucht ruikt lekker en nu hoor ik ook de geluiden van de jungle. Er hangt een boom over de weg en ik kom voor het eerst een tegenligger tegen.

Na 19km kom ik aan op een parkeerplaats. De toiletten zijn aanwezig maar reeds lang vergeten door het parkbeheer, voor mij als man niet zo´n punt.

Van hier loopt er een pad verder de berg op. Ik drink nog wat water en begin er dapper aan. Het begin is goed begaanbaar, ik klauter langs de rotswand en er is een brug, dan moet ik het riviertje over via wat stenen. Verderop lijkt het dood te lopen hier moet je weer de stroom over steken echter hier is het water dieper en stroomt hard, er bevinden zich enkele stenen in de rivier die zien er nat en glad uit. Ik wil niet nat worden of hier in mijn uppie uitglijden met mogelijk letsel als gevolg. Ik baal en besluit terug naar huis te gaan. Met het voornemen hier later beter voorbereid terug te komen, dat wordt dan wel tijdens een volgend verblijf, want we gaan bijna terug naar Nederland.

Terug bij de auto geniet ik nog even van de omgeving, ik zie en hoor apen van de ene boom naar de andere zwaaien. Er komt een auto aangereden, een thaise man stapt uit, we zeggen elkaar hallo en ik stap in en rijd naar huis. Ik vond nog een tankstation onderweg, het was 12.30uur en mijn dag kon niet meer stuk!  

Meer info over het park vind je HIER.

Entrée van het park vind je bij GPS 16° 23' 08.45" N  101° 16' 06.85" E 

videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Tat Mok National Park   di feb 04, 2014 11:00 am

Inazuma heeft een ander fototoestel?

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
inazuma

Aantal berichten : 1010
Leeftijd : 46
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Tat Mok National Park   di feb 04, 2014 12:05 pm

videomaster schreef:
Inazuma heeft een ander fototoestel?

Tijdens de laatste vakantie bijna alle foto's gemaakt met de "Samsung S4 Mini".

De kwaliteit van de foto's van mijn Casio Exilim vond ik niet goed. Er komt een moment dat ik maar eens een echt foto toestel moet gaan aanschaffen. Maar dat zit er nu even niet aan.

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Tat Mok National Park   Vandaag om 7:05 pm

Terug naar boven Go down

Tat Mok National Park
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Thailand algemeen :: Noord Thailand :: Changwat Phetchabun / เพชรบูรณ์-
Ga naar: