IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Guppy (Poecilia reticulata)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Guppy (Poecilia reticulata)   di sep 09, 2008 7:22 am

Guppy, de naam van een siervisje die ik in een ander leven in BelgiŽ in mijn aquarium had zitten, gedijt zich hier opperbest in gans andere omstandigheden.
In BelgiŽ, werd het aquarium op een constante temperatuur gehouden.... voortdurend verversing van het water met de meest complexe filters... Bij minste onregelmatigheid hierin had je te kampen met massale vissterfte en of ziektes... In Thailand zijn deze visje mijn gedacht iets sterker...
Bijna overal waar je een waterkruik ziet staan in Thailand, spartelen ze in rond.
Bij aanschaf van stenen kruiken om de tuin wat op te vrolijken werden er onder mijn argwanend oog enkele van deze zoetwatervisjes uitgezet. Temperatuur: nooit constant.... filtering van water: totaal ontbrekend.... en toch...... ondertussen krioelt het hier van deze kleurrijke beestjes..

Nog goed om te weten is dat deze visjes destijds massaal en succesvol uitgezet werden ter bestrijding van de malariamug in Afrika....

Kan ik hier rustig in mijn bloot bovenlijf rondlopen....

Mannelijke guppy te herkennen aan het "gonnopodium" (soort van penis) onderaan zijn buik

vrouwtje (minder kleurrijk)

hier voelen ze zich op hun best...

The mistakes are all my own work...
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com

Guppy (Poecilia reticulata)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Fauna :: Vissen, week en schaaldieren-
Ga naar: