IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

De dierenarts ??

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
trikkeslot
Expat

Aantal berichten : 307
Leeftijd : 53
Registration date : 16-12-10

BerichtOnderwerp: De dierenarts ??   di jan 21, 2014 9:43 am

Weeral ne straffe stoot meegemaakt.
Vorig jaar in mei hebben we 2 Syberische Husky's bij ons binnen genomen wegens op de dool ... mannetje hebben we Wolf gedoopt en het teefje Apache.Nu , een goei twee maand geleden merkt ik bij Apache een witte schijn op in haar linker oog , dacht cataract maar na bloedafname blijkt ze een
parasiet in het bloed te hebben en is met antibiotica te genezen.Ik zeg tegen de (vrouwelijke) dierenarts dat Apache misschien kan zwanger zijn en dus geen antibiotica mag krijgen.Moeilijk vast de stellen of zij zwanger is maar een X-ray kan uitsluitsel brengen.Ik bedank haar en zeg nog even met de oogdruppels die ze voorgeschreven had verder te werken en nog even af te wachten voor een x-ray te nemen.De tijd gaat door en twee weken geleden besluit ik toch een X-ray te laten nemen omdat Apache haar oog toch niet echt verbeterd maar ook niet slechter wordt.
De dierenarts , een man deze keer neemt de x-ray en komt even later met het nieuws dat er niks te zien is van een eventuele zwangerschap.Hij vraagt of Apache abnormaal moe is of dergelijke .... neen maar ik maak de opmerking dat ze toch serieus verdikt is en dat haar tepels klaar staan om melk te geven ...
"Wanneer was de laatste dekking ? " vraagt de dierenarts .... ik zeg : " nu toch meer dan een maand geleden"
"Misschien is ze later nog gedekt geweest en heb je het niet gezien , stel voor om binnen 14 dagen nog eens een x-ray te nemen , is er nog niets te zien kunnen we met de nodige antibiotica behandeling beginnen." Straf , ik begin diene mens al meer te zien als nen oplichter dan een dierenarts maar ok we zien wel binnen 14 dagen.
Nu vind ik dat Apache de laatste dagen veel gaat rusten daar ze eerder actief is en gisteren .... ja .... kan je al raden , Apache bevallen van 5 puppies ,
eentje is gestorven kort na de geboorte ,eentje dood geboren dus hebben we nu 3 Husky's er bij.
Die dierenarts , wel , weeral een staaltje van hun kunnen , veertien dagen geleden niks te zien en gisteren bevallen ... proficiat ... perfecte analyse ! †
Terug naar boven Go down
trikkeslot
Expat

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   di jan 21, 2014 10:06 am

Hier zijn ze dan , onze 3 pasgeborenen ... allen teefjes.Eentje trekt op papa en de andere 2 op de mama ... namen zijn nog niet bekent maar vrees dat het Thaise zullen worden. †

De papa die zijn "werk" komt inspecteren:

Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   wo jan 22, 2014 6:51 pm

Proficiat met de bevalling, voorspoed en geluk gewenst aan de blijde ouders †

Kwestie dierenartsen dan, ik schrik niet echt van je uitleg..... naar eigen ondervinding zijn er pierenartsen en dierenartsen in Thailand.

Zelf hebben we ook eens een slechte ervaring gehad, waarbij de laatste regel van het eerste bericht uit dit topic belangrijk is.

In Khon Kaen zijn er ondertussen wel enkele "echte" dierenklinieken die naar mijn gevoel beter uitgerust zijn dan het staatshospitaal hier.

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
trikkeslot
Expat

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   zo feb 16, 2014 8:50 pm

Het houdt niet op....

4 februari: onze Lucky heeft al een paar dagen een loopneus en besluiten maar de dierenarts te gaan opzoeken : conclusie ... verkouden , medicatie zou moeten helpen. (460 Baht)

7 februari: Lucky heeft koorts , krijgt problemen met ademen , zijn neus blijft lopen : zelfde dierenarts ... conclusie : water op de longen : medicatie hiervoor wordt voorgeschreven (460 Baht)

11 februari: rond 22.00u brengen we hem naar een andere dierenarts daar hij serieus klappert met de tanden, water uit de mond komt en wat trekkingen heeft aan het hoofd.
conclusie : water op de longen , vorige medicatie was niet sterkt genoeg , nieuwe medicatie (760 Baht)

12-13 februari : Lucky begint hevigere trekkingen in het hoofd te vertonen , bellen wel 4 keer naar de dierenarts die ons gerust stelt en het een paar dagen nodig heeft voor effect , Lucky blijft wel eten en gaat mee wandelen met de Husky's , is duidelijk wel verzwakt en is niet zoals gewoonlijk.

14 februari : Lucky gaat mee wandelen maar onderweg worden zijn oogpuppilen enorm groot , komt tegen mij aanleunen net of hij zegt "help mij aub" , we besluiten naar nog een andere dierenarts te gaan welke onmiddellijk concludeert dat hij de hondenziekte heeft of de ziekte van Carre. (Canine Distemper)Wij krijgen medicijnen mee voor koorts ,de hersenen te kalmeren en voor longontstekeing en krijgen als besluit mee dat 50% in deze gevallen komt te sterven , het is afwachten wat zijn immuun systeem zal doen en bij overleven zal hij heel waarschijnlijk er een zenuwletsel aan overhouden.In de namiddag begint hij serieus te kwijlen en verstijft, zijn ogen kijken doelloos , valt om en blijft enorm kwijlen en de zenuwtrekken worden maar heviger,wij verwachtten ons aan het ergste.Na enkele uren begint hij het hoofd op te heffen en even later staat hij recht , serieus in de war en blijft wel doorkwijlen, de stuiptrekkingen zijn over geslagen op zijn muil.We krijgen hem uiteindelijk in zijn hok ,wil niet gaan liggen en besluiten hem de nacht af en toe te controleren , zetten een vuurtje bij zijn hok en hopen voor het beste.(930 Baht)

15 februari: Lucky ligt neer in zijn hok , kwijlt nog steeds en wil niks meer eten .... wij proberen vanalles en hopen dat zijn immuunsusteem hem er zal doorhalen.

Conclusie : Weer stel ik mij de vraag waar de dierenartsen hier hun diploma halen en een les voor onszelf : volg je honden serieus op hier in Thailand en ent ze jaarlijks in , wij hebben te lang gewacht voor een nieuwe inenting ... hopelijk komt hij er door ....

16 februari:
Onze Lucky is deze morgen overleden ... had gisteren avond zijn halsband losgemaakt om zijn ketting te ontrollen ,die was helemaal strop gedraaid.
Om 4.30 deze morgen was alles nog ok maar rond 6.45 was hij spoorloos , zijn halsband en ketting lagen aan zijn hok.Waarschijnlijk heb ik zijn halsband met klick systeem niet voldoende ingeklikt en is hij kunnen ontsnappen.
Totaal verward is hij beginnen ronddolen en spijtig genoeg in onze vijver geraakt , waar we hem dan deze morgen vonden.Triestige zaak , ben er echt niet goed van want hij leek het te halen.
Deze trok ik op een van onze dagelijkse ochtendwandelingen tussen de rijstvelden ... ik zal hem missen.

Terug naar boven Go down
trikkeslot
Expat

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   zo feb 16, 2014 9:01 pm

Hebben onze Lucky vandaag in de late namiddag verbrandt in onze tuin ... schoonmoeder had een tekstje gemaakt ter herinnering aan Lucky , mijn schoonbroer had een compilatie filmpje gemaakt met muziek erbij ... echt lief van hen.

Deze drie zullen mij wel verder bezig houden ... life goes on !

Terug naar boven Go down
vicky
Expat

Aantal berichten : 207
Leeftijd : 80
Registration date : 25-10-08

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   zo feb 16, 2014 11:14 pm

God wat een triest verhaal ,ik leef mee hoor het verlies is steeds erg pijnlijk
lieve groetjes en die drie kleintje gaan je wel afleiden

vicky
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   ma feb 17, 2014 7:01 am

Het is inderdaad steeds erg.... we hebben er ook al drie mogen begraven, de laatste een 4 jaar geleden maar een mens blijft er aan denken. †

RIP

Terug naar boven Go down
trikkeslot
Expat

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   di feb 18, 2014 8:24 pm

Bouwproblemen zijn op te lossen ... maar dit waarschijnlijk niet.
Deze morgen hoorde ik een van de puppies niezen ... ik zag onze volgende miserie al aankomen en inderdaad , heb de 3 puppies laten testen op
de ziekte van Carre en patat we hebben prijs.
De puppies zijn overmorgen een maand oud .... onze Lucky hebben we eergisteren in de tuin verbrandt en we mogen het vuur waarschijnlijk weldra terug aansteken.
Lucky zijn hok stond zeker ne meter of 5 van de puppies afgelegen maar op een of andere manier is de ziekte toch bij de puppies geraakt ... eens komen snuffelen bij de puppies is voldoende .... dit kon allemaal vermeden worden hadden we geweten dat Lucky deze ziekte had.
De dierenarts vandaag zij zelf dat hij maar 1 geval heeft gekent met deze ziekte dat het gehaald heeft ... toch worden medicijnen (1750 Baht)
voorgeschreven want euthanasie is ook een woord dat ze niet kennen in Thailand.Heb onze Lucky zo zien afzien en mag dit spoedig nog eens meemaken maar dan met 3 puppies van een maand ... trop is teveel zei Vanden Boeyenants.
Dan spreek ik nog niet van hoe de Thais dan nog met uw miserie plezier hebben .... wij kunnen daar echt niet bij met ons verstand.

Ik had ook ons Apache meegenomen omdat haar oog ook nog niet beter was ... kreeg weeral druppeltjes.Toen ik dan zei dat ze al eerder bloed hadden getrokken en dat ze hiervoor medicijnen had gekregen trok hij een raar gezicht .... ik gaf hem een papiertje met 5 soorten parasieten die voorkomen in het bloed en zei dat de vorige "dierenarts" had gezegd dat ze na de bloed analyse niet konden uitmaken welke parasiet van deze 5 het was.De Econis parasiet kan enkel dit soort aandoeningen geven zei hij nog maar dan moest hij dringend gaan eten , voor een bloedtest te nemen moetsen we volgende week eens bellen want er waren geen bloedtest benodigdheden meer aanwezig , voila ... dan staat mijn vrouw stom dat ik mijn stem eens ophef in zijn kliniek .... ja , dat is dan nog onbeleefd en waarschijnlijk zullen de aanwezigen weeral een goed gedacht gekregen hebben van de farang.Lang leve Thailand !
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   wo feb 19, 2014 6:47 am

trikkeslot schreef:
de ziekte van Carre en patat we hebben prijs.

Had onze eerste hond, een Rothweiler, ook......

trikkeslot schreef:
euthanasie is ook een woord dat ze niet kennen in Thailand.

Klopt, echter in het geval van onze Rothweiler hebben ze het in hospitaal toch gedaan. In het tweede geval met een van onze Golden Retrievers die Demodex had wilden ze het eerst niet doen (zie ook hier)

Terug naar boven Go down
trikkeslot
Expat

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   vr feb 28, 2014 6:43 pm

Onze drie puppy's hebben het niet gehaald ... op iets meer dan een week sinds ik eentje hoorde niezen is het hen fataal afgelopen met deze verschrikkelijke ziekte.Canine Distemper , ik zal nooit meer een inenting vergeten.
Alles begint met een verkoudheid , traanoogjes,loopneus , koorts wat zich verder uitwerkt in een longontsteking.De hondjes beginnen te kwijlen en de ziekte verspreidt zich verder ... bij alle 4 haast verder de zelfde symptomen gehad : zenuw trekken in hoofd en mond , verstijven van lichaam , kwijlen , verlies van evenwicht , wil niet meer eten , diaree , huilen.
Verschrikkelijk gewoon en wil dit zeker nooit meer meemaken. †
Terug naar boven Go down
inazuma

Aantal berichten : 1010
Leeftijd : 46
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   vr feb 28, 2014 10:38 pm

Tja triest verhaal, maar als deze ziekte zo snel om zich heen grijpt betekend dat dan ook dat je nu veel minder zwerfhonden ziet in de regio waar je woont?

trikkeslot
Expat

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   za maa 01, 2014 1:59 pm

Minder zwerfhonden ... vind ik niet ,in tegendeel maar er is hier in de buurt wel degelijk een "grote kuis" aan het gebeuren .... hoor vele identieke
gevallen , ook bij de buren idem dito.Natuurlijk , het merendeel van de Thai laten de honden maar loslopen , verzorgen of eten geven ? nooit van gehoord laat staan inentingen.
Bij ons is het niet dat we onze honden niet verzorgen , in tegendeel , in vergelijking met de Thaise opvang leven onze honden als "kings" maar bij Lucky hebben we de inenting over het hoofd gezien met alle gevolgen van dien.Een serieuze les geleerd en van de Thais weeral dat ze onbekwaam zijn met hun diploma aan de muur. †
Terug naar boven Go down
trikkeslot
Expat

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   vr aug 07, 2015 3:52 pm

We hebben er ondertussen 6 pups erbij van onze Siberiche Husky's ...

Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   zo aug 09, 2015 6:31 pm

Leuk, we zitten hier zelf nu ook met 3 labradors en 2 golden retrievers.... het brengt leven in huis.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De dierenarts ??   Vandaag om 3:01 pm

Terug naar boven Go down

De dierenarts ??
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Wonen in Thailand :: Medische zorg-
Ga naar: