IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Zangwedstrijd?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
inazuma

Aantal berichten : 1010
Leeftijd : 46
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Zangwedstrijd?   di aug 07, 2012 12:18 am

Euhm ja, eerlijk gezegd denk ik dat het een soort van zangwedstrijd is maar ik ben er niet zeker van. Ik weet ook niet wat voor vogel het is.
Wel weet ik dat ik die vogelkooien prachtig vind, die gaat er nog eens een mee naar Holland...

Het bakje dat vol loopt met water (in het filmpje) functioneerd als stopwatch, het zal wel een oude traditie zijn ofzo...

trikkeslot
Expat

Aantal berichten : 307
Leeftijd : 53
Registration date : 16-12-10

BerichtOnderwerp: Re: Zangwedstrijd?   di aug 07, 2012 11:13 am

Dit is de Red-whiskered bulbul of Pycnonotus jocosus , een over gans Thailand te vinden zangvogel maar in 't bijzonder in de parken in en rond Chiang Mai.
Maakt zijn nest eerder in lager struikgewas of klimplanten , het nest wordt gemaakt van spinnenweb,zacht gras en paardenhaar.Meestal worden 3 eitjes gelegd.
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Zangwedstrijd?   za aug 11, 2012 4:10 am

Ik moet hier een beetje gissen.... Mij lijkt het dat deze vogels buiten het gesjirp dat je hoort nog een ander geluid maakt dat moet klinken als "kink-a-joo" (also transcribed as pettigrew or kick-pettigrew or pleased to meet you) Bron

Mijn veronderstelling is dus dat de vogel die, binnen de tijd dat het kommetje in het water zakt, deze roep laat horen dan ook gewonnen heeft.

Dat ze niet zouden mogen verkocht worden lijkt me onwaarschijnlijk, ik heb nergens kunnen vinden dat ze op een of andere lijst als bedreigde soort staan.

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
robtach

Aantal berichten : 40
Leeftijd : 64
Registration date : 27-09-09

BerichtOnderwerp: Re: Zangwedstrijd?   do okt 10, 2013 3:41 am

videomaster schreef:
Ik moet hier een beetje gissen.... Mij lijkt het dat deze vogels buiten het gesjirp dat je hoort nog een ander geluid maakt dat moet klinken als "kink-a-joo" (also transcribed as pettigrew or kick-pettigrew or pleased to meet you) †wikipedia.org/wiki/Red-[color=#ffcccc]whiskered_Bulbul]Bron[/url]

Mijn veronderstelling is dus dat de vogel die, binnen de tijd dat het kommetje in het water zakt, deze roep laat horen dan ook gewonnen heeft.

Dat ze niet zouden mogen verkocht worden lijkt me onwaarschijnlijk, ik heb nergens kunnen vinden dat ze op een of andere lijst als bedreigde soort staan.

Ons aannemertje verschijnt s'morgens altijd met twee kooitjes. Eentje met bovengenoemde vogel ( Bulbul ) en een val.

Het eerste wat hij doet is de lokvogel ergens in een boom hangen, en de val (met banaan als lokspijs) niet ver uit de buurt.
De lokvogel tjirp er lustig op los. Hij vertelde me dat een goede lokvogel wel zo een 5000 bathjes zou kosten.
Hij heeft er deze week al twee gevangen. Verkoopprijs +- 1.500 Bath
Zal hem eens vragen als het legaal is of....

Hierbij de lokvogel. Wel geen goede foto

Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Zangwedstrijd?   Vandaag om 2:58 pm

Terug naar boven Go down

Zangwedstrijd?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Fauna :: Vogels-
Ga naar: