IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Wat Phu Thong Thep Nimit

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
trikkeslot
Expat

Aantal berichten : 307
Leeftijd : 53
Registration date : 16-12-10

BerichtOnderwerp: Wat Phu Thong Thep Nimit   zo apr 01, 2012 1:01 pm

Deze tempel is in volle aanbouw ... was niemand aanwezig toen wij er langs kwamen.Vind er eigelijk niks over , kan alleen maar zeggen dat het kort gelegen is tegen het Phu Foi Lom park.De Boeddha zie je wel van in de verte staan.Heb toch enkele foto's genomen,wel een mooie plaats.Als deze ooit zal afgeraken de moeite waard denk ik.

Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Wat Phu Thong Thep Nimit   zo apr 01, 2012 5:53 pm

Het was even zoeken, maar deze tempel heeft, net zoals vele andere, twee benamingen. Een andere benaming is "Wat Pa Luang Ta Mahabua Thammajedi" en te vinden op lokatie 17 12 22.7 N 102 44 50.7 E. Thaise benaming " วัดป่าหลวงตามหาบัวธรรมเจดีย์ " en te vinden in Thap Kung, Nong Saeng, Udon Thani.

Corrigeer me als ik het verkeerd heb.

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Wat Phu Thong Thep Nimit   wo jan 09, 2013 7:15 am

trikkeslot schreef:
Deze tempel is in volle aanbouw ... was niemand aanwezig toen wij er langs kwamen

Bijna een jaar later.... geen verschil te zien, wat normaal is, er was nog steeds niemand aanwezig.

videomaster schreef:
17 12 22.7 N 102 44 50.7 E Corrigeer me als ik het verkeerd heb.

De juiste GPS locatie: 17į 12' 16.45" N 102į 44' 42.12" E

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
trikkeslot
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Wat Phu Thong Thep Nimit   wo jan 09, 2013 7:49 pm

Wel VM ... wij zijn er op 1 januari gepasseerd en net te laat voor de eindejaars ceremonies die doorgaan op oudejaarsnacht tot s' morgens in vele tempels.
Er was hier een massa volk geweest blijkbaar want het was zoeken voor een plaatske wanneer we toekwamen ... even later was de tempel verlaten zoals tervoren.
Veel was er inderdaad niet veranderd ... de betonnen trap naar de Boedha was verder afgewerkt en verder niks ... maar ... ze waren nog druk bezig de enveloppen te openen en het geld aan het tellen ... zal ooit wel af geraken maar zoals bij vele tempels kunnen ze al beginnen restaureren voor hij af is .Spijtig.

Terug naar boven Go down
trikkeslot
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Wat Phu Thong Thep Nimit   wo jan 01, 2014 6:43 pm

We zijn er vandaag langs geweest , net 1 jaar later ... op weg naar Phu Foilom waar het koppen lopen was.
Aan de tempel , buiten een paar plafondschilderingen en werk aan de trap niks verandert , vond wel onderstaand bord met de namen van
gulle gevers met een totaal van over de 27 miljoen baht. †
Zal blijkbaar nog wat duren voor hem af te krijgen en aan de schilderingen binnen dringen restauraties zich reeds op door vocht en water insijpeling , een schande eigelijk.
Heb van de tempel niks getrokken , enkel wat sfeer beelden.

Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Wat Phu Thong Thep Nimit   Vandaag om 5:35 pm

Terug naar boven Go down

Wat Phu Thong Thep Nimit
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Thailand algemeen :: Noordoost Thailand :: Changwat Udon Thani / จังหวัดอุดรธานี-
Ga naar: