IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

De legende van Phajanak

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: De legende van Phajanak   ma sep 08, 2008 2:21 pm

Een foto die mijn vrouw nam tijdens een bezoek aan Nong Khai met een vriendin van haar kwam me nogal bekend maar toch eigenaardig over.... "de legende van PHAJANAK" of "PAYANAK"

De bevolking wonende langs de oevers van de Mekong rivier, en dan speciaal in de Isaanstreek geloven sterk in deze slang die zou rondzwemmen in de Mekong, en de vissers en zwemmers naar beneden zou trekken. Sommige bewoners zouden zelfs het "ongedierte" uit de rivier zien komen hebben, waarna het kronkelend in een boom zou kruipen.

In 1973 zou een nog niet geziene vis gevangen zijn in de Mekong door Amerikaanse mariniers... waarvan de foto die mijn vrouw nam.

Onderzoek op internet bracht dan weer iets helemaal anders op. De mariniers en vis op de foto, zou niet genomen zijn aan de Mekong, maar aan het eiland Coronado aan de kust van San Diego. Het betreft een "oarfish" van maar liefst 7,3 meter lang en 136 kgr, die alleen maar in zoutwater leeft.

De gelijkenis met een "naga" langs de trappen naar een tempel zou je uiteraard doen twijfelen...

The mistakes are all my own work...
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com

De legende van Phajanak
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Cultuur, muziek, bijgeloof, ambachten, landbouw, koningshuis en Royal Thai Armee :: Bijgeloof-
Ga naar: