IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

EM-technologie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Hippo
Expat

Aantal berichten : 1297
Leeftijd : 63
Registration date : 20-11-10

BerichtOnderwerp: EM-technologie   wo aug 03, 2011 4:56 pm

EM staat voor Effectieve Micro-organismen.

Die micro-organismen zouden o.a. de bodemstructuur verbeteren, de productiviteit van een teelt verhogen en ziektes en onkruiden onderdrukken.

Ook hier in Isaan is EM overal verkrijgbaar. Het moet eerst geactiveerd worden en dat doe je door er organisch materiaal, water en melasse aan toe te voegen waardoor een fermentatie op gang komt. Een meer gedetailleerde uitleg en andere wetenswaardigheden over EM vind je hier.

Een tijdje geleden heb ik er ook wat aangemaakt. Ik ga wachten tot na het regenseizoen om het te gebruiken. Over de eventuele resultaten bericht ik later dan wel.

Terug naar boven Go down
http://www.youtube.com/user/IsaanHippo
patdc

Aantal berichten : 5
Leeftijd : 58
Registration date : 12-09-11

BerichtOnderwerp: Re: EM-technologie   za jun 02, 2012 5:13 pm

Dag Hippo,
Hoe waren de resultaten met EM ?
ik heb hier in Seka een hele (nieuwe) tuin aan te leggen , vandaar m'n interesse
Zijn er in Jouw buurt "grote" tuincentra ? hier in Seka is het maar poverkes wat dat betreft ...
Terug naar boven Go down
Hippo
Expat

Aantal berichten : 1297
Leeftijd : 63
Registration date : 20-11-10

BerichtOnderwerp: Re: EM-technologie   za jun 02, 2012 8:19 pm

Wel, ik was van plan de EM in mijn groentetuin te gebruiken die ik normaal jaarlijks na het regenseizoen aanleg. Maar door omstandigheden (lees: te lui) is het er vorig jaar niet van gekomen. Ik had alleen wat tomaten gezaaid.

Toch denk ik dat micro-organismen nog altijd te gebruiken zijn. Want als ik de vaten (zie foto onderaan) opendoe, komt er nog altijd een zoete, zefs goedruikende, geur uit. Als het regenseizoen goed op gang gekomen is, ga ik een poging doen (als het er van komt natuurlijk) om mijn gazon, dat het niet echt goed meer doet, te revitaliseren met de EM. Over de eventuele resultaten bericht ik later dan wel .

Hier is niks en dus zeker geen tuincentrum binnen een straal van 40 Km.

Terug naar boven Go down
http://www.youtube.com/user/IsaanHippo
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: EM-technologie   Vandaag om 2:59 pm

Terug naar boven Go down

EM-technologie
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Cultuur, muziek, bijgeloof, ambachten, landbouw, koningshuis en Royal Thai Armee :: Land en tuinbouw, veeteelt-
Ga naar: