IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

De schrik van elke mug

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Hippo
Expat

Aantal berichten : 1297
Leeftijd : 63
Registration date : 20-11-10

BerichtOnderwerp: De schrik van elke mug   di jul 05, 2011 8:36 am

Vapona Anti Mug Automatic Electrisch apparaat of Vapona Vliegende Insectenspray?
Vergeet het maar, een kanon heb je hier nodig om de muggen te lijf te gaan.
Het personeel van de hygiŽnische dienst, m.a.w. de mannen van de vuilkar, neemt die taak op zich in het dorp waar ik woon. Je hoort ze van ver al komen.
Regelmatig wordt, in het regenseizoen, het ganse dorp deskundig uitgerookt.

Terug naar boven Go down
http://www.youtube.com/user/IsaanHippo
Fakkel

Aantal berichten : 255
Leeftijd : 69
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: De schrik van elke mug   di jul 05, 2011 12:06 pm

Man, wat een toestand !!! Met wat spuiten ze daar ?? Kan volgens mij helemaal niet gezond zijn voor mens en dier -----
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: De schrik van elke mug   wo jul 06, 2011 2:05 am

Ik heb het nog nooit zien gebruiken, en alhoewel we toch maar een 50 meter van een rivier wonen, hebben we ook geen last van muggen.

Lijkt me leuk om eens een dag op stap te gaan met zulke ploeg om een reportage van te maken.

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
Fakkel

Aantal berichten : 255
Leeftijd : 69
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: De schrik van elke mug   wo jul 06, 2011 3:49 am

Een reportage zou inderdaad leuk zijn, maar vergeet vooral niet om een natte doek voor de neus en mond te binden. Dit is een zeer goede filter voor het fijne stof en de giftige dampen.
Terug naar boven Go down
Hippo
Expat

Aantal berichten : 1297
Leeftijd : 63
Registration date : 20-11-10

BerichtOnderwerp: Re: De schrik van elke mug   wo jul 06, 2011 7:20 am

videomaster schreef:

Lijkt me leuk om eens een dag op stap te gaan met zulke ploeg om een reportage van te maken.

Achteraf zal je je camera wel moeten ontvetten, want het spul dat uit het kanon komt blijft overal aan plakken.
Ik zag dat ze hiervoor o.a. terpentijn en hydraulische olie gebruikten.

Terug naar boven Go down
http://www.youtube.com/user/IsaanHippo
Hua Thalae
Expat

Aantal berichten : 73
Leeftijd : 62
Registration date : 23-02-10

BerichtOnderwerp: Re: De schrik van elke mug   wo jul 06, 2011 1:08 pm

Had "mijn" spuitgast wat dit betreft toch gelijk
Soort van vogels vangen met lijm ??

Citaat :

Minerale olie

Minerale olie is een verzamelnaam voor uit aardolie gedestilleerde olieproducten zoals benzine, dieselolie, huisbrandolie, pe≠tro≠leum, motorolie, hydraulische olie, terpentine en wasbenzine. Deze olieproducten zijn mengsels van allerlei alifatische en aromatische koolwaterstoffen. In het kader van bodemonderzoek wordt onder minerale olie verstaan "minerale olie C10-C40". Dit betreft de som van alle koolwaterstoffen die in een gaschromatograaf (GC) een retentietijd hebben die tussen die van de alifaten C10 en C40 ligt. In veel olieproducten komen ook nog lichtere verbin≠dingen voor (minder koolstofatomen) zoals vluchtige aromatische en alifatische koolwaterstoffen. De som van deze groepen wordt bepaald in de analyse "vluchtige minerale olie". De vluchtige aromatische koolwaterstoffen (BTEXN) daarbinnen hebben specifieke eigenschappen en worden vaak als aparte groep bepaald (zie verderop). Voor de parameters minerale olie (C10-C40) en voor vluchtige aromatische koolwaterstoffen (BTEXN) zijn streef-, achtergrond- en interventiewaarden vastgesteld, voor de parameter vluchtige minerale olie als zodanig niet.

De toepassing van minerale olieproducten als met name brandstof, smeermiddel en oplosmiddel is wijd verbreid. De vluchtigheid, mobiliteit en biologische afbreekbaarheid van koolwaterstoffen in de bodem neemt af met toenemende lengte van de koolstofketens. Omdat aardolieproducten lichter zijn dan water vormen deze een drijflaag wanneer ze als vloeistof in de bodem het grondwater bereiken. Aardoliecomponenten kunnen aan≠leiding tot geurhinder en smaakbe≠derf.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De schrik van elke mug   Vandaag om 2:47 am

Terug naar boven Go down

De schrik van elke mug
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Wonen in Thailand :: Wonen in Thailand-
Ga naar: