IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Wat Pa Phukon

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
trikkeslot
Expat

Aantal berichten : 307
Leeftijd : 53
Registration date : 16-12-10

BerichtOnderwerp: Wat Pa Phukon   ma mei 30, 2011 5:37 pm

Wat Pa Phukon is gelegen in Amphur Na Yung ,zo'n 120 km ten Noord-westen van Udon Thani.Ik was er reeds een 4-tal jaren geleden langs geweest,toen
was men begonnen met de marmer te bewerken voor het 20 meter lange Boeddha beeld.De tempel ligt in een 3000 Rai groot natuurgebied en werd opgedragen aan de huidige koning Bhumipol.
Het marmer werd uit Italië ingevoerd en heeft een waarde van ongeveer 50 miljoen Bath.
Het tempelcomplex bestaat uit 4 delen ,waarvan een groot gedeelte zelfs is onderkeldert voor meditatieruimtes en de totale kostprijs zou op een slordige
350 miljoen Baht komen !Hebben ons steentje bijgedragen,letterlijk en figuurlijk dan in de vorm van een dakschalie.(120 Baht)Je naam wordt op een koperen
plaatje geschreven en bevestigd achteraan een ceramische dakpan.(Op de hoofdtempel liggen er zo'n 140.000)Er is nog veel werk aan maar het beloofd een juweel te worden !Er bestaat een website waar men aan de Engelstalige versie nog aan 't werken is: www.watpaphukon.org

Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Wat Pa Phukon   di mei 31, 2011 2:09 am

Knappe tempel, de weelde straalt er vanaf. Voor de rondreizende expat's vond ik deze coördinaten: 17° 55' 22.32" N 102° 7' 6.01" E

Zullen we zeker bezoeken als we in de omgeving zijn.

Laatst aangepast door videomaster op zo aug 04, 2013 8:53 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : GPS gegevens aangepast)
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
trikkeslot
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Wat Pa Phukon   ma maa 26, 2012 10:40 pm

Vandaag nog eens langs geweest ... op een jaar tijd is er toch serieuze vooruitgang geboekt.Het hoofdgebouw met het marmeren beeld is zowel aan de binnenzijde als buitenzijde op een paar détails af .Eens deze tempel zal af zijn hoort hij toch bij mijn favorieten ,vind hem gewoon prachtig.... is ook in een prachtige omgeving gelegen.
Heb ook een paar foto's getrokken deze maal van de chedi die in het zelfde domein is gelegen.... zeker doen !

Terug naar boven Go down
Maxie

Aantal berichten : 37
Leeftijd : 54
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Wat Pa Phukon   di maa 27, 2012 1:49 am

Dat ziet er inderdaad heel mooi uit, misschien volgende trip naar LOS is gaan bezoeken
Terug naar boven Go down
trikkeslot
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Wat Pa Phukon   vr aug 02, 2013 5:58 pm

Het complex is reeds enkele maanden af .... blijft een van mijn favorieten ... vind hem gewoon prachtig !

Terug naar boven Go down
inazuma

Aantal berichten : 1010
Leeftijd : 46
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Wat Pa Phukon   za aug 03, 2013 11:37 pm

Prachtige foto's, mijn dank daarvoor  

videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Wat Pa Phukon   zo aug 04, 2013 8:49 am

Inderdaad knappe tempel, maar een beetje te ver van ons af om snel even een bezoekje te gaan brengen. Als we ooit in de buurt zijn komt het er zeker van.

Mijn voordien gegeven GPS gegevens blijken verkeerd te zijn, het is 8km verder op locatie: 17° 55' 22.32" N  102° 7' 6.01" E

Komt er veel volk? mag er gefilmd worden?

Terug naar boven Go down
trikkeslot
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Wat Pa Phukon   zo aug 04, 2013 3:35 pm

Heb geen idee of er al dan niet mag gefilmd worden .... maken ze al eens een onderscheid tussen foto's maken en filmen vraag ik mij dan af ?
Voor te bezoeken ga je best in de week , de weekend kan druk zijn maar dat is met alles zo hier in LOS , ik probeer bezoeken meestal in de week te plannen.
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Wat Pa Phukon   zo aug 04, 2013 9:32 pm

Bijv ons laatste bezoek aan het zuiden maakten ze (meerdere keren) wel degelijk een onderscheid.... een kleine camera mocht, een grote niet.  

Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Wat Pa Phukon   Vandaag om 9:41 pm

Terug naar boven Go down

Wat Pa Phukon
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Thailand algemeen :: Noordoost Thailand :: Changwat Udon Thani / จังหวัดอุดรธานี-
Ga naar: