IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Alles gratis

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Hippo
Expat

Aantal berichten : 1297
Leeftijd : 63
Registration date : 20-11-10

BerichtOnderwerp: Alles gratis   wo dec 29, 2010 6:19 pm

Ik heb vandaag van het plaatselijke ziekenhuis hier,zo'n pasje gekregen waardoor je niks meer hoeft te betalen (ook de geneesmiddelen zijn gratis) als je er een dokter raadpleegt.
Je kan er wel niet rechtstreeks mee naar bijvoorbeeld een groter regeringsziekenhuis in je provinciehoofdplaats .Maar dit kan wel als je eerst doorverwezen wordt door het plaatselijke ziekenhuis .
Eindelijk eens iets gratis.
Terug naar boven Go down
http://www.youtube.com/user/IsaanHippo
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Alles gratis   wo dec 29, 2010 6:24 pm

Daar willen waarschijnlijk meerdere expat's, zoals mezelf, iets meer (lees: het fijne) over weten....
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
Hippo
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Alles gratis   wo dec 29, 2010 9:14 pm

Dat ging zo.
Een dikke maand geleden kwam iemand,die in het ziekenhuis hier werkt,naar mij en vroeg:wil je ook zo'n "alles is gratis" kaart?
Ik zei:ja.
Da's alles.
Terug naar boven Go down
inazuma

Aantal berichten : 1010
Leeftijd : 46
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Alles gratis   wo dec 29, 2010 10:33 pm

En nu maar hopen dat we nog lang moeten wachten op het vervolg hierop....

Fakkel

Aantal berichten : 255
Leeftijd : 69

BerichtOnderwerp: Re: Alles gratis   do dec 30, 2010 11:47 am

Ja, gratis ziekenverzorging ? Klinkt als muziek in de oren hé ? Maar op dat bord zie ik 1 Bth staan en een een beetje onderaan 50 % ? Het zal waarschijnlijk een eenmalige check-up zijn zeker ? Maar toch goed om weten voor de expats aldaar. Nog een goede gezondheid gewenst hoor !
Terug naar boven Go down
Hua Thalae
Expat

Aantal berichten : 73
Leeftijd : 62
Registration date : 23-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Alles gratis   do dec 30, 2010 3:02 pm

De meeste zaken wel fakkel

Citaat :
Het zal waarschijnlijk een eenmalige check-up zijn zeker ?

Uiteraard ook behandelingen die de "tijd" hebben
Kan voor de heren zonder verzekering wel eens handig zijn.
In ieder geval goedkoper.
Terug naar boven Go down
Hippo
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Alles gratis   do dec 30, 2010 10:18 pm

Hier is ze dan,de fameuze kaart.Mijn persoonlijke gegevens heb ik wel even bedekt.

Het kan best zijn dat er beperkingen en uitzonderingen aan zo'n kaart verbonden zijn en wat dan nog.....als je ze gewoon aangeboden krijgt.

Feit is dat,als je met die kaart je plaatselijk ziekenhuis binnenstapt,alles gratis is.Je kan natuurlijk een plaatselijk ziekenhuis niet vergelijken met een groot provinciaal ziekenhuis.Een harttransplantatie is iets teveel gevraagd,maar de meer elementaire problemen kunnen ze daar perfekt behandelen.En meestal ga je gewoon een dokter opzoeken als je naar een ziekenhuis gaat.

Ik zal binnenkort wel eens even gaan uittesten hoe dit in de praktijk werkt als ik dan toevallig een beetje diarree en tegelijkertijd hoofdpijn zal hebben.

Voor de meer ernstiger problemen heb ik een behoorlijke privé hospitalisatieverzekering afgesloten en ik zal dat ook blijven doen.
Terug naar boven Go down
Hippo
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Alles gratis   zo jan 02, 2011 1:31 pm

videomaster schreef:
Daar willen waarschijnlijk meerdere expat's, zoals mezelf, iets meer (lees: het fijne) over weten....

Deze kaart is pas in omloop sinds midden 2010 en heeft niets te maken met de vroegere "30 baht regeling",destijds bedacht door "die met zijn vierkantig gezicht".Die regeling bestaat niet meer,zoals ook "de vierkante" (voorlopig) niet meer bestaat.

Deze kaart is gratis,alleen als je ze verliest betaal je 20 baht om een nieuwe aan te maken.

Je kan niet zomaar je plaatselijke ziekenhuis binnenstappen en zeggen:ik wil ook zo'n kaart.

Het schijnt zo gegaan te zijn.Vanuit de provinciehoofdplaats kreeg het ziekenhuis de vraag:zijn er ook niet-Thais die daar wonen?Die kunnen nl ook gebruik maken van de NIEUWE regeling.Dus het ziekenhuis stelde dezelfde vraag aan elk dorpshoofd in gans het amphur.Nu ben ik,voor zover ik weet,de enige buitenlander die in gans dit amphur woont.Dus niet alleen het dorpshoofd,maar de meesten kennen mij wel.Bovendien woon ik in het "centrum" van het amphur op een paar honderd meter van het ziekenhuis en zit ik 's middags regelmatig tussen de verpleegsters te eten.
Dus mijn naam ging onmiddellijk richting provinciehoofdplaats en ongeveer een maand later kon ik hier mijn kaart gaan afhalen.
Totale kosten:0 Baht.

Enkele bedenkingen:
-Je moet er wel echt wonen,uiteraard heb je dan het "gele boekje".
-Je moet je wel normaal gedragen,dus als ze je regelmatig halfnaakt over straat zien zwalpen,vergeet het maar.
-Ze moeten je wel kennen.Dus als je in stad X woont en je bent Farang nr. 859,dan is dit niet zo vanzelfsprekend.

Ik ben niet de enige met zo'n kaart,er ziin er nog.
Terug naar boven Go down
Fakkel

Aantal berichten : 255
Leeftijd : 69

BerichtOnderwerp: Re: Alles gratis   zo jan 02, 2011 1:41 pm

Je moet je dus gedragen om zo een kaart te bemachtigen ! Maar je mag wel tussen de verpleegsters gaan eten. Betere zorgen kan je niet meer wensen hé ? O happy day's
Terug naar boven Go down
Hippo
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Alles gratis   zo jan 02, 2011 1:47 pm

Fakkel schreef:
Maar je mag wel tussen de verpleegsters gaan eten.

Voedselvergiftigingen worden ter plekke opgelost!
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Alles gratis   zo jan 02, 2011 5:06 pm

Hippo schreef:
Ik ben niet de enige met zo'n kaart,er ziin er nog.

De moeite om eens een van de dagen te gaan achter horen.....
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
trikkeslot
Expat

Aantal berichten : 307
Leeftijd : 53
Registration date : 16-12-10

BerichtOnderwerp: Re: Alles gratis   di apr 03, 2012 9:15 pm

Had van een kaart voor vreemdelingen voor gezondheidszorg ook een gerucht opgevangen en was eens gaan luisteren hier in het openbaar hospitaal in Udon Thani.Er is inderdaad een kaart uitgegeven voor gezondheidszorg voor vreemdelingen met dezelfde rechten als de Thai , dit was voor het merendeel voor mensen ui Birma,Laos en Cambodja die hier kwamen werken .... maar ook "farangs" kregen zo'n kaart.De oplage was wel beperkt en door de overstromingen van vorig jaar is dit profect stop gezet .... wel opvolgen zou ik zeggen.

Nu, Hippo je plaatselijk hospitaal zal vermoed ik een "Annamaai" hospitaal zijn , dit zijn kleinere openbare kliniekjes waar je terecht kan voor een eerste opvang, voor verzorging van een wonde ed. ... meestal is er zelfs geen dokter aanwezig ,alleen verpleegsters.Ik ben onlangs daar ook verzorgd geweest en
al bij al viel dat nog goed mee.
Terug naar boven Go down
Hippo
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Alles gratis   wo apr 04, 2012 10:17 am

trikkeslot schreef:
Nu, Hippo je plaatselijk hospitaal zal vermoed ik een "Annamaai" hospitaal zijn , dit zijn kleinere openbare kliniekjes waar je terecht kan voor een eerste opvang, voor verzorging van een wonde ed. ... meestal is er zelfs geen dokter aanwezig ,alleen verpleegsters.
Nee, toch niet. Het is wel degelijk een "echt", weliswaar klein, hospitaal dat je normaal in een hoofdplaats van elk amphur vindt. Overdag zijn er altijd minstens een paar dokters aan het werk. Ook 's nachts is altijd minstens één dokter aanwezig. En heb je problemen met je eetkamer, dan kan je er zelfs een tandarts raadplegen .
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Alles gratis   Vandaag om 11:35 pm

Terug naar boven Go down

Alles gratis
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Wonen in Thailand :: Medische zorg-
Ga naar: