IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Shopping time

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
vicky
Expat

Aantal berichten : 207
Leeftijd : 80
Registration date : 25-10-08

BerichtOnderwerp: Shopping time   ma jul 19, 2010 8:14 am

Verhuizen naar Thailand, allemaal goed en wel..... 2x 20 kilo in de reiskoffers en 54 jaar huwelijksinboedel achterlaten kan voor sommige zaken pijn doen.

We zoeken enkele firma's op om ons opnieuw te installeren.

Het is niet de bedoeling om enige reclame te maken, maar na enige zaken bezocht te hebben, is kwestie prijs/kwaliteit vergelijk Koncept te Khon Kaen uitgekozen om ons opnieuw te installeren. Vriendelijke en snelle service, levering aan huis door bekwame mannen die meubelen in elkaar kunnen steken zonder het plannetje te raadplegen.

Panoramio: 16° 26' 37.8" N 102° 49'46.6" E

Terug naar boven Go down
Fakkel

Aantal berichten : 255
Leeftijd : 69
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   ma jul 19, 2010 3:57 pm

Wel, jullie moeten véél moed hebben om van 0 opnieuw te beginnen. Alle vertrouwde spullen achterlaten moet pijn doen. Ik had mij ook voorgenomen om naar Thailand te verhuizen, maar na rijp overleg en onder invloed van mijn onafscheidelijkheid van mijn spullen, heb ik het maar opgegeven. Met een container worden er ook vele verhuizingen gedaan, maar is nogal kostelijk. Het meubelaanbod in Thailand is zeer mooi en goedkoper dan in België, en verantwoorden de transport vanuit België niet. Maar tijd hebben jullie zat om daar een knus en gezellige interieur te maken te midden van jullie paradijs. En jullie hebben al goede buren wat een rijkdom op zich betekend. Ik volg graag jullie verdere ontplooiingen aldaar, en wens iedereen véél plezier en gezondheid toe.
Fakkel
Terug naar boven Go down
vicky
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   di jul 20, 2010 6:02 am

Fakkel schreef:
Ik volg graag jullie verdere ontplooiingen aldaar, en wens iedereen véél plezier en gezondheid toe.

Buiten meubelen heb je uiteraard nog véél zaken nodig. Een wel zéér nette zaak waar soms/meestal meer bediening rondloopt dan shoppers is Home Pro. Een ruime keuze aan meer exclusieve zaken voor badkamers enz. Je auto inladen hoeft niet, er gaat wel iemand mee.... België kan er nog iets van leren kwestie klantvriendelijkheid.

Panoramio: 16° 24' 31.80" N 102° 49' 7.42" E

Terug naar boven Go down
vicky
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   zo jul 25, 2010 7:39 am

Bourgondiërs dat we zijn, hebben we uiteraard behoefte aan een degelijke westerse keuken. Na danig wat zoekwerk, komen we terecht bij Pairach home decor te Khon Kaen. Een ruime keuze aan degelijke keukens en kookgerei aan toch democratische prijzen. Wachttijd voor de levering 1 maand (volgende week is het zover! ), ondertussen zijn ze van dezelfde firma de keuken reeds komen betegelen en electra aanpassen.

Panoramio: 16° 26' 44.48" N 102° 47' 7.88" E

Terug naar boven Go down
vicky
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   za jul 31, 2010 7:01 am

Het wachten op de keuken was de moeite waard. Gisteren was het zover, een wagen met nummerplaten uit Bangkok en vier monteurs stonden reeds om iets voor 7 uur in de morgen aan de poort. Eens alles uitgeladen kon zowel in de zijtuin en woonruimte een kat haar jong niet meer vinden.

Tegen de middag begon het echter al enige vorm te krijgen....

Tegen de avond,en na volledige opkuis van de keuken door de monteurs zelf, zag het er dan zo uit.

Een dikke proficiat aan de firma en het werkvolk, we hebben een nette keuken van nota bene Duitse makelarij staan.

Terug naar boven Go down
Fakkel

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   za jul 31, 2010 11:49 am

Ja, in zo een mooie keuken wil ik wel koken hoor !
Fakkel
Terug naar boven Go down
Old Man

Aantal berichten : 355
Leeftijd : 51
Registration date : 13-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   za jul 31, 2010 1:50 pm

Zeer mooi en nu op zijn thais elke dag uit eten.
Terug naar boven Go down
http://www.zoo-logics.com
Fakkel

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   za jul 31, 2010 2:56 pm

Wel Old Man, dat denk ik niet ! Ik ben zelfs van mening dat ze de weg naar de patatjes al gevonden hebben ! Als je ziet hoeveel buitenlanders de Europese Restaurants in Thailand plat lopen ? Ikzelf eet zeer graag Thais, maar ik betrap er mij ook steeds op dat wanner ik er 30 dagen ben, dat ik wel eens een pizzeria bezoek hoor. Maar het zou kunnen dat jij dat schrijft als uitdaging voor een invitatie ? Ja, zou kunnen hé ? Maar in een mooie keuken moet je ook nog goed kunnen koken hé ? ( niet dat ik daar aan twijfel hé) . En nu nog een mooie Bar in bamboe met inhoud Hi Hi,
Véél plezier gewenst hoor,
Fakkel
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   do aug 05, 2010 3:17 pm

Vooraleer mijn moeder vast internet heeft, snel de situatie schilderen.... het is de vader bij ons die achter pot en pan staat en niet de moeder. Momenteel is hij druk in de weer van de kunst te aanleren om Thaise marinades te maken.

@ Old Man.... ze eten meestal thuis

@ Fakkel... hoe zouden we je patatjes kunnen vergeten!

Laatst aangepast door videomaster op zo sep 04, 2011 4:03 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
Old Man

Aantal berichten : 355
Leeftijd : 51
Registration date : 13-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   do aug 05, 2010 5:43 pm

Dus hier komen weldra de kookprogramma's.
Terug naar boven Go down
http://www.zoo-logics.com
Fakkel

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   vr aug 06, 2010 1:08 am

Ik dacht dat er hier al verschillende recepten de deur uit gegaan zijn hoor! En voor mijn part kan er ook een beetje ludiek gekookt worden hoor! De mannen zijn nu eenmaal de beste koks over de hele wereld. En dat komt niet van mij hoor!! Maar je ziet maar de papa van videomaster is zich aan het verdiepen in de Thaise keuken, en pas op als hij het door heeft hé ?. En niet de keuken van de stropkes hé, alhoewel die waterzooi toch een lekkernij is. Wat denken jullie allemaal om eens een uitdaging aan te gaan, om aldaar een recept van eigen bodem aan te bieden aan de aangespoelde Belgen daar ter plaatse. en om deze reden een menu special Belgisch te promoten?
En nu zweten zeker ? Allé het is maar een voorstel hoor ! Ik hou van koken en hou eveneens van verschillende keukens van waar dan ook. En ja misschien een nieuwe topic ?
Fakkel
Terug naar boven Go down
vicky
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   za aug 14, 2010 6:26 am

In tegenstelling tot België, speelt ons nieuwe leven hier meestal buitenshuis af, we gaan dus op zoek naar enkele tuinmeubels. De zijdemarkt waar ze massaal staan is pas eind van het jaar, buiten Tesco Lotus en HomePro staan er wel enkele, die echter niet meteen naar ons goesting zijn. Uiteindelijk komen we terecht over BigC waar een ruime aanbod staat. De keuze is snel gemaakt, de levering even snel aan huis gebracht.

Panoramio: 16° 25' 16.80" N 102° 49' 15.71" E

De bierjes waren in de levering niet inbegrepen....

Terug naar boven Go down
Fakkel

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   za aug 14, 2010 11:56 am

Zeer mooi hoor ! En santé hé zeg ! En zo te zien zijn de twee afwezigen aan jullie tafel de grootste drinkers hé Vicky ? (Oeps)
Genieten jullie maar met volle teugen . Fakkel
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   zo sep 04, 2011 4:12 am

Voor wie op zoek is naar een op maat gemaakt kadertje..... dit is na lang zoeken "the best place to be" in Khon Kaen.

Naast een massa reeds klaargemaakte kaders voorzien met afbeeldingen van het koningshuis en Boeddha's, kan je jouw buitenmaatse geliefkoosde foto/schilderij laten inkaderen in tal van klassieke en moderne modellen.

Locatie panoramio: 16° 25' 33.89" N 102° 49' 42.74" E

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
Hippo
Expat

Aantal berichten : 1297
Leeftijd : 63
Registration date : 20-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   za sep 24, 2011 10:42 am

Oude en niet zo oude spullen, veelal afkomstig uit Laos, te koop in Kalasin.

Terug naar boven Go down
http://www.youtube.com/user/IsaanHippo
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Shopping time   Vandaag om 2:16 am

Terug naar boven Go down

Shopping time
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Wonen in Thailand :: Wonen in Thailand-
Ga naar: