IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Suvarnabhumi Airport Link

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
PeterS

Aantal berichten : 297
Leeftijd : 50
Registration date : 27-10-08

BerichtOnderwerp: Suvarnabhumi Airport Link   wo jun 30, 2010 1:11 am

Als ik dit bericht in de Bangkok Post van vandaag mag geloven, is de treinverbinding tussen Bangkok en Suvarnabhumi vanaf 13 augustus volledig operationeel. Volgens de SARL website rijdt de trein al vanaf 1 juni en is het gebruik nog gratis. Zullen dus wel testritten zijn waarbij je aankomst nog wel eens even iets later dan gepland kan zijn.

Er zullen twee lijnen komen te rijden, een "stoptrein" vanaf BTS station Phaya Thai (prijzen vanaf 15 baht) en een "express line" vanaf Makkasan (prijs 100 baht vast). Zeer zeker een verbetering, al zullen de taxi- en limousinechauffeurs hier niet blij mee zijn.

inazuma

Aantal berichten : 1010
Leeftijd : 46
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Suvarnabhumi Airport Link   wo jun 30, 2010 1:57 am

Zo te zien is het wel dezelfde lijn, alleen vanaf Makkasan gaat deze rechtstreeks naar het vliegveld.

Of er echt zoveel toeristen zullen zijn hier voor kiezen weet ik niet, vaak zul je alsnog in BKK de taxi moeten nemen naar je hotel. Dus extra slepen met bagage,en dat om een paar honderd Bath te besparen.

Maar goed als ik er weer eens kom zal ik het dan toch eens proberen,normaal heb ik niet zoveel bagage bij me.

PS,misschien verplaatsen naar
dit topic.

inazuma

Aantal berichten : 1010
Leeftijd : 46
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Suvarnabhumi Airport Link   za dec 04, 2010 10:17 pm

Eind oktober de airport link genomen vanaf het vliegveld naar Makkasan station.

Er was een aktie tarief: 15THB.

Het was redelijk eenvoudig te doen, even opletten op het vliegveld dat je aan de juiste balie je kaartje koopt.
Het Makkasan station was nog zo nieuw dat de taxi's het of nog niet weten te vinden of het boycoten, wie zal het zeggen.
Ik kwam er aan rond 20.00uur en er waren geen taxi's. De meesten gingen te voet op weg naar de MRT,ook ik tot ik de motorbike taxi's zag staan toen heb ik die genomen.

"Vroeger" betaalde ik 400 of 500THB om naar Sukhumvit te gaan vanaf het vliegveld met de taxi, nu 95THB.

Dat de dingen anders zijn merkte ik bij de thuisreis, de taxi vanaf Sukhumvit naar het vliegveld koste slechts 200THB {de meter aan!}. Dit was om 23.30uur en de chauffeur vermeed uit zichzelf de tolwegen.
Iets waarvoor hij van mij een goede fooi heeft gekregen want ik vond dit erg netjes.

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Suvarnabhumi Airport Link   Vandaag om 11:08 pm

Terug naar boven Go down

Suvarnabhumi Airport Link
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Wonen in Thailand :: Verkeer en vervoer-
Ga naar: