IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Federale verkiezingen 2010

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Federale verkiezingen 2010   ma mei 10, 2010 8:46 pm

Uit de nieuwsbrief van de Belgische Ambassade:

Beste landgenoten,

U heeft misschien al een schrijven ontvangen m.b.t. de Belgische parlementsverkiezingen die in BelgiŽ op 13 juni 2010 zullen doorgaan. Aangezien de tijd dringt, wens ik uw aandacht zeer nadrukkelijk te vestigen op de dwingende wettelijke termijnen die nauwkeurig moeten worden nageleefd.

Ik wil u duidelijk uitleggen wat uw rechten en plichten zijn.

1. Belgen die in de consulaire registers van de ambassade van BelgiŽ in Bangkok zijn ingeschreven

U moet zich inschrijven via de ambassade. U moet dan kiezen in welke gemeente u wenst te stemmen en op welke manier u dit wenst te doen (er bestaan 5 opties). U vindt de volledige informatie op de volgende website: http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Diensten_in_het_buitenland/Deelname_aan_verkiezingen/

Op deze website vindt u ook het inschrijvingsformulier, dat u moet invullen en terugsturen naar de ambassade.

Opgepast: uw inschrijvingsbewijs dient ons ten laatste op maandag 17 mei te bereiken. Ieder formulier die na deze datum wordt ontvangen is niet geldig. U kunt uw inschrijvingsformulier per e-mail of post (opgepast voor de termijn) doorsturen of persoonlijk aan onze loketten afgeven.

Voor de ambassadeploeg is de voorbereiding van de verkiezingen een absolute prioriteit. Ik dank u voor uw begrip als andere aanvragen (paspoorten, certificaten, legalisaties, enz.) tot volgende week zullen moeten wachten. We zullen er al het mogelijke aan doen om alle Belgen die het wensen in te schrijven. De ambassade zal uitzonderlijk open blijven op donderdag 13 mei (een verlofdag in BelgiŽ en Thailand) om alle aanvragen zonder uitstel te kunnen behandelen (die dag zullen alleen vragen i.v.m. de verkiezingen worden beantwoord).

De verkiezingen op de ambassade zullen worden georganiseerd op vrijdag 11 juni 2010.

Voor andere inlichtingen kunt u bij ons terecht per telefoon (02/679.54.54) of e-mail (bangkok@diplobel.fed.be).

2. Belgen die in een gemeente in BelgiŽ zijn ingeschreven

U dient in BelgiŽ te stemmen, hetzij rechtstreeks, indien u op 13 juni in BelgiŽ bent, hetzij per volmacht indien u niet in BelgiŽ denkt aanwezig te zullen zijn. Voor meer gedetailleerde instructies kunt u de volgende website raadplegen : www.elections.fgov.be

3. Belgen die noch ingeschreven zijn in een ambassade/consulaat generaal, noch in een Belgische gemeente

U zult niet aan de verkiezingen kunnen deelnemen.

Het is onze betrachting om op alle aanvragen i.v.m. de volgende verkiezingen (liefst per e-mail) zeer snel (binnen enkele uren) te antwoorden.

Ik dank u voor uw uitstekende samenwerking met mijn consulaire collegaís op de ambassade.

Met hartelijke groet,

Rudi Veestraeten

Ambassadeur
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
PeterS

Aantal berichten : 297
Leeftijd : 50
Registration date : 27-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Federale verkiezingen 2010   di mei 11, 2010 3:44 am

Nederlanders hadden zich voor 27 april moeten melden, een oproep nu nog plaatsen is wat laat.

Aan de ene kant is het natuurlijk wel vreemd dat je als Belg of Nederlander al geruime tijd in -bijv- Thailand woont en dan toch gewoon aan de verkiezingen in het vaderland kunt meedoen.

Aan de andere kant kun je op die manier nog wel een beetje sturen en voorkomen dat er een partij aan de macht komt die tegen het exporteren van uitkeringen is. Nu is er nog sprake van dat de kinderbijslag er aan moet geloven, dat zou later zo maar eens ook voor de AOW kunnen gaan gelden.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Federale verkiezingen 2010   di mei 11, 2010 10:22 am

Wat de kinderbijslag betreft, die ben ik al een aantal jaren kwijt want ik woon in het buitenland

Terwijl ik er nog wel recht op had toen ik in Bali woonde
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Federale verkiezingen 2010   Vandaag om 5:33 pm

Terug naar boven Go down

Federale verkiezingen 2010
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Divers :: Divers-
Ga naar: