IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Minimum Funds Required To Enter Thailand

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Expat in isan
Expat

Aantal berichten : 373
Leeftijd : 66
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Minimum Funds Required To Enter Thailand   vr feb 19, 2010 12:04 pm

New requirements to enter Thailand
Minimum Funds Required To Enter Thailand:

We have been informed by Immigration Department, Bangkok that to be in line with the regulation imposed by the Ministry of Interior, Kingdom of Thailand, with immediate effect, all passengers arriving in Thailand must have sufficient funds as follows to show at the immigration before entry is permitted.

1. Transit Visa holder: Must hold minimum THB 10,000 per passenger or THB 20,000 per family.
2. Tourist Visa holder: Must hold minimum THB 20,000 per passenger or THB 40,000 per family.
3. Visa on Arrival: Must hold minimum THB 10,000 per passenger or THB 20,000 per family.
4. Non Immigrant Visa holder: Must hold minimum THB 20,000 per passenger or THB 40,000 per family.

The above funds may be held in any permitted currency.Kindly adhere to the above as insufficient funds on arrival could result in refusal to enter Thailand.

-- thaivisa.com 2010-02-19

Admin note: The Immigration Buerau HQ in Bangkok has confirmed to Thaivisa this morning that this regulation is now in effect. The news is that Tourist visa holders and Non-Immigrant visa holders now are required to show proof of funds as above, at the "Immigration officers discretion".

Bron

Zoals te lezen in de reacties op thaivisa.com (klik de Bron) is dit een regel die zelden hard gemaakt wordt maar je kan er toch maar beter rekening mee houden.
Terug naar boven Go down
http://expatinisan2.blogspot.com/
PeterS

Aantal berichten : 297
Leeftijd : 50
Registration date : 27-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Minimum Funds Required To Enter Thailand   vr feb 19, 2010 5:31 pm

Zo'n ongebruikelijke regel is dit niet. Wordt in heel veel landen gehanteerd, ook in de Schengen landen. Het is tegenwoordig met internetbankieren, credit cards e.d. echter nogal een achterhaalde maatregel. Het lijkt me dan ook meer een regel die gebruikt kan worden om bepaalde personen te weigeren. Gezien de nu al lange rijen voor immigration, kan ik me niet voorstellen dat ze dit werkelijk voor iedereen gaan invoeren.

Voor zakkenrollers is het wel goed om te weten dat straks iedereen die ze zien lopen, minimaal een flink bedrag op zak heeft.

Overigens is het elk jaar weer een verrassing wat ze nu weer willen in Thailand. Vorig jaar moest ik (volgens de papieren die overal hingen) mijn boarding pass en retourticket tonen. Niet dat ze het werkelijk wilden zien, maar je zag iedereen zoeken naar zijn boarding pass en print-out van het e-ticket. Dit jaar hing er niets meer.

Je zou bijna gaan denken dat ze liever geen toeristen binnenkrijgen.

Minimum Funds Required To Enter Thailand
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Visum en rijbewijs :: Visum en toelating tot verblijf in Thailand-
Ga naar: