IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
trikkeslot
Expat

Aantal berichten : 307
Leeftijd : 53
Registration date : 16-12-10

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010   wo dec 22, 2010 9:35 pm

Ik had graag mijn visum voor 1 jaar vroegtijdig verlengd kwestie van borderruns te vermijden.

Heb voor de emigratie-dienst hier in Udon nodig (schrijf het letterlijk over van het meegekregen document van emigratie):

7. Marriage certificate. If marriage outside Thailand the certificate must be certified by the Embassy/Consulate of coutry where you
got marriage.(Embassy/Consulate stamp needs to be verified by Thai Ministry of Forreign Affairs Consular Department at Chaeng
Wattana Road,BKK)
(Only English and/or Thai Marriage Certificate are accepted,all other languages must be translated and verified)

Nu ,ik stuur een mail naar de Belgische ambassade hier in BKK of ik op de Belgische ambassade in BKK een attest van huwelijk kan bekomen?
Ik heb een recent document van mijn gemeente in Belgie + trouwboek ter mijne beschikking hier in Udon of zij daarmee verder kunnen?

Het antwoord van de ambassade:

Een uittreksel van uw huwelijk zal u in Belgie moeten aanvragen en laten legaliseren door buitnelandse zaken,om vervolgens vertaald te worden en gelegaliseerd door de Thaise Ambassade in Brussel.Voor de correcte werkwijze moet u eerst de Thaise ambassade contacteren.Wij kunnen helaas geen documenten van Belgie legaliseren.De ambassade kan wel een attest van gezinssamenstelling in het Engels opmaken.Meestal is dat voldoende voor immigratie.Indien u dit document wenst volgt u dezelfe procedure als voor het attest van inschrijving (400 Thb + 40 Thb opsturen)....

Nu is mijn vraag ,klopt dit ,waarom hebben wij dan een ambassade in Thailand als zij geen documenten legaliseren,voor mij hoogst onwaarschijnlijk ?

Ik wens met deze alle leden en bezoekers van dit forum prettige kerstdagen toe en een voorspoedig nieuwjaar !!
Trikkeslot

Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010   do dec 23, 2010 4:09 am

trikkeslot schreef:
waarom hebben wij dan een ambassade in Thailand als zij geen documenten legaliseren,voor mij hoogst onwaarschijnlijk ?

Ik veronderstel dat je (nog) niet uitgeschreven bent in BelgiŽ en (nog) niet ingeschreven staat op de Belgische Ambassade, en je daardoor voor alle documenten het gemeentehuis van je woonplaats zal moeten aanspreken.

trikkeslot schreef:
Ik heb een recent document van mijn gemeente in Belgie

Nogal vaag, over welk document heb je het hier?

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
trikkeslot
Expat

Aantal berichten : 307
Leeftijd : 53
Registration date : 16-12-10

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010   do dec 23, 2010 4:39 pm

Dank voor uw reactie,

Voor alle duidelijkheid ben ik uitgeschreven in BelgiŽ en heb recentelijk dit document Model 8 ook mede opgestuurd naar de Belgische ambassade
om mijn attest van woonst te verkrijgen,dit document nodig voor de banken ed heb ik gisteren van hen toegekregen.
Op dit attest staat ook gehuwd met ....is dit dan niet voldoende voor emmigratie denkt u ,in ieder geval ga ik het vragen na nieuwjaar hier op
emmigratie want ik vertrek morgen voor een 3-tal dagen voor een borderrun.Ik schreef ook naar de ambassade dat ik hier in het bezit ben van
een recent uittreksel van ons huwelijk en onze trouwboek ,ik zie niet in waarom zij mij naar Belgie sturen om het nodige document te bekomen ?
Groeten en alvast bedankt voor uw reactie.

ps Misschien kon ik niet inloggen omdat u aan het werken was aan de website? Mooie foto trouwens de combinatie van pamlbomen ,orchideeŽn en
kerstballen !!
Patrick
Terug naar boven Go down
Hippo
Expat

Aantal berichten : 1297
Leeftijd : 63
Registration date : 20-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010   do dec 23, 2010 5:04 pm

trikkeslot schreef:

Nu is mijn vraag ,klopt dit

Natuurlijk klopt dit.

Als ik jou was zou ik eerst het attest van gezinssamenstelling,zoals ze op de ambassade voorstellen,eens proberen.

Als de immigratiebeambte niet met het verkeerde been uit bed gestapt is die dag en als zijn/haar baas in zijn/haar dagje is,kan het altijd lukken.

Doe je beste kleren aan,zet je breedste glimlach op en neem een doos pralines mee.Hou je mond en laat je vrouw alle uitleg doen.

Lukt het niet,dan zit er niks anders op dan precies te doen wat ze op dat bepaald immigratiekantoor zeggen.

Terug naar boven Go down
http://www.youtube.com/user/IsaanHippo
Hippo
Expat

Aantal berichten : 1297
Leeftijd : 63
Registration date : 20-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010   do dec 23, 2010 5:09 pm

trikkeslot schreef:
Mooie foto trouwens de combinatie van pamlbomen ,orchideeŽn en
kerstballen !!

DANK U
Terug naar boven Go down
http://www.youtube.com/user/IsaanHippo
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010   do dec 23, 2010 6:36 pm

trikkeslot schreef:
Voor alle duidelijkheid ben ik uitgeschreven in BelgiŽ en heb recentelijk dit document Model 8 ook mede opgestuurd naar de Belgische ambassade

Eens de Ambassade dit model 8 van je voorgaande gemeentebestuur ontvangt zullen ze je wellicht verder kunnen helpen.

trikkeslot schreef:
dit document nodig voor de banken ed heb ik gisteren van hen toegekregen.

Normaal gezien zal het ontvangen attest niet in het Thais geschreven zijn, en ben je bij de meeste banken niets vooruit met dit attest. Tip: probeer de Kasikorn bank... daar zijn ze danig soepel.

trikkeslot schreef:
Op dit attest staat ook gehuwd met ....is dit dan niet voldoende voor emmigratie denkt u ,in ieder geval ga ik het vragen na nieuwjaar hier op emmigratie

Vragen kan nooit geen kwaad, maar ik vrees dat het niet zal baten. Een officiŽle akte, vertaald naar Thais ťn gewettigd kan geen problemen scheppen.

trikkeslot schreef:
Ik schreef ook naar de ambassade dat ik hier in het bezit ben van een recent uittreksel van ons huwelijk en onze trouwboek ,ik zie niet in waarom zij mij naar Belgie sturen om het nodige document te bekomen ?

Omdat je nog steeds niet "officieel" ingeschreven bent op de Ambassade.....

Stel, je woont in gemeente X, moet je ook niet naar gemeente Y gaan om documenten over je eigen persoon te vergaren...

So far

greets

Terug naar boven Go down
Expat in isan
Expat

Aantal berichten : 373
Leeftijd : 66
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010   vr dec 24, 2010 8:59 am

Redactie schreef:

Citizens of Bhutan, China, Cyprus, Czech Republic, Estonia, Hungary, India, Kazakhstan, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Maldives, Mauritius, Oman, Poland, Russian Federation, Saudi Arabia, Slovakia, Slovenia, Taiwan and Ukraine who need to apply for a 15 day Visa on Arrival at designated checkpoints and Airports will again be charged from March 5, 2010.

Tourist visas has been issued free of charge since June 25, 2009 in an effort to revive the Thai travel and tourism industry.

As mentioned above, all Royal Thai Embassies and Consulates will start charging again for Tourist visas from March 5, 2010.

Bron: Thaivisa

Het is een goede opfrissing van de regels maar het enige "nieuws" dat ik zie is dat er vanaf 5 maart 2011 opnieuw zal moeten betaald worden voor een toeristenvisum en Visa on Arrival en dat laatste is voor ons Belgen en Nederlanders niet van toepassing.
Terug naar boven Go down
http://expatinisan2.blogspot.com/
Expat in isan
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010   vr dec 24, 2010 10:02 am

trikkeslot schreef:
Voor alle duidelijkheid ben ik uitgeschreven in BelgiŽ en heb recentelijk dit document Model 8 ook mede opgestuurd naar de Belgische ambassade om mijn attest van woonst te verkrijgen, dit document nodig voor de banken ed heb ik gisteren van hen toegekregen.
Op dit attest staat ook gehuwd met ....is dit dan niet voldoende voor emmigratie denkt u ,in ieder geval ga ik het vragen na nieuwjaar hier op
emmigratie want ik vertrek morgen voor een 3-tal dagen voor een borderrun.Ik schreef ook naar de ambassade dat ik hier in het bezit ben van
een recent uittreksel van ons huwelijk en onze trouwboek, ik zie niet in waarom zij mij naar Belgie sturen om het nodige document te bekomen ?
Groeten en alvast bedankt voor uw reactie.

Uit al het voorgaande maak ik opdat je inderdaad reglementair bent uitgeschreven in BelgiŽ en ingeschreven bij de ambassade in Bangkok.

Je schrijft ook dat je een recent uittreksel uit je huwelijksakte hebt maar dat waarschijnlijk niet in BelgiŽ de procedure van legalisatie doorliep.
Ik kan enkel zeggen dat dat in mijn tijd (20 jaar geleden) noodzakelijk was, voor een recente ervaring kan Videomaster/Vicky misschien bevestigen of Vicky's huwelijksakte gewoon van de gemeente kwam of inderdaad de Belgische legalisatieprocedure doorliep.

Laten vertalen naar het Thai's en laten legaliseren gaat een absolute noodzaak zijn, dat kan Vicky denk ik ook bevestigen.
Immigration vraagt duidelijk naar een akte, een attest met andere doeleinden gaan ze niet aanvaarden.

Al staat het niet in het lijstje dat je meekreeg je bent met dit mogelijk nog niet aan het einde van je problemen.
Ik ga er van uit dat het om een Belgisch - Thai's huwelijk gaat en ik lees steeds vaker dat ambtenaren bij immigration eisen dat het huwelijk ook hier in Thailand ingerschreven is op de amphoe waar je echtgenote haar thabian ban heeft.
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010   za dec 25, 2010 8:02 am

Expat in isan schreef:
voor een recente ervaring kan Videomaster/Vicky misschien bevestigen of Vicky's huwelijksakte gewoon van de gemeente kwam of inderdaad de Belgische legalisatieprocedure doorliep.

De huwelijksakte van Vicky is gewettigd in BelgiŽ op het gemeentehuis, nadien in Thailand vertaald door een aanvaarde vertaler van de Belgische Ambassade en nadien gewettigd op de Ambassade.

Expat in isan schreef:
Laten vertalen naar het Thai's en laten legaliseren gaat een absolute noodzaak zijn, dat kan Vicky denk ik ook bevestigen.
Immigration vraagt duidelijk naar een akte, een attest met andere doeleinden gaan ze niet aanvaarden.

Voor alle duidelijkheid naar trikkeslot toe, bij Vicky ging het over een farang - farang huwelijk, en was het document nodig voor een retirement visum. De situatie bij trikkeslot is enigsinds anders.

Expat in isan schreef:
Al staat het niet in het lijstje dat je meekreeg je bent met dit mogelijk nog niet aan het einde van je problemen.
Ik ga er van uit dat het om een Belgisch - Thai's huwelijk gaat en ik lees steeds vaker dat ambtenaren bij immigration eisen dat het huwelijk ook hier in Thailand ingeschreven is op de amphoe waar je echtgenote haar thabian ban heeft.

Wat me ook de eenvoudigste manier lijkt om aan een Thais geschreven huwelijksakte te komen.

Dat de Belgische Ambassade je momenteel niet kan verder helpen is naar mijn gevoel te wijten dat ze jouw model 8 en dossier uit BelgiŽ nog niet ontvangen hebben.

Het gemeentebestuur van je woonplaats voordien dient het model 8 op te sturen naar de Ambassade..... bij mij was destijds na 4 maanden dit document nog steeds niet aangekomen en ben ik zelf met het dubbel van mijn model 8 naar de Ambassade gestapt om mijn dossier in orde te brengen.

Terug naar boven Go down
Expat in isan
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010   zo dec 26, 2010 10:05 am

Om trikkeslot trachten te helpen en niet met nog meer vragen - onzekerheden op te zadelen even enkele veronderstellingen checken en zaken resumeren.

Ik veronderstel dat je in BelgiŽ gehuwd bent met je Thaise (intussen mogelijk ook Belgische) echtgenote.

Je woont momenteel in de omgeving van Udon Thani en bent volgens de procedures uitgeschreven in BelgiŽ en ingeschreven op de Belgische ambassade in Bangkok.
Je verblijft in Thailand op basis van een Non Immigrant visum met Multiple Entry (doet momenteel een border run en wil verdere borderruns vermijden).
Je wil een extension of stay aanvragen op basis van huwelijk met een Thaise.

Mocht er in het voorgaande een foute veronderstelling zitten moeten we dat natuurlijk weten en de adviezen mogelijk herzien.

Je doet momenteel een border run en zal dan weer voor 90 dagen in Thailand toegelaten worden. De algemene regel is dat in de laatste 30 dagen van een toelating tot verblijf een extension of stay kan aangevraagd worden.
Het is aan te raden dit vroeg in die laatste 30 dagen te doen omdat je eventueel nog ontbrekende documenten kan verzamelen echter ... Vicky kan bevestigen dat Immigration in Khon Kaen pas in de laatste 10 dagen de zaak wil regelen hoe Udon het wil is me onbekend.

Ter overweging wil ik je eerst nog zeggen dat, als je aan de voorwaarde van leeftijd (50 jaar) en inkomsten (800.000 Baht op een Thaise bank of 65.000 Baht inkomen per maand of een lager inkomen gecombineerd met een bedrag op de bank dat je inkomen op jaarbasis aangevuld tot 800.000 Baht) veel makkelijker een "retirement extension" zal bekomen dan een "marriage extension". De procedures bij huwelijk zijn veel moeilijker maar het bedrag op de bank of aan inkomen is beduidend lager.

Terug naar je huwelijksakte dan.
Ik denk dat de ambassade gelijk heeft waar ze zegt dat ze je geen huwelijksakte kan bezorgen, ik lees op de website van diverse gemeenten dat een huwelijksakte enkel kan worden afgeleverd door de gemeente waar het huwelijk is ingeschreven.

De website van Antwerpen.

trikkeslot schreef:
... Ik schreef ook naar de ambassade dat ik hier in het bezit ben van een recent uittreksel van ons huwelijk en onze trouwboek,
ik zie niet in waarom zij mij naar BelgiŽ sturen om het nodige document te bekomen? ...

Als dit inderdaad een origineel uittreksel is voorzien van stempel en handtekening denk ik dat dit probleem van de baan is ... alhoewel.
Op de Website van de gemeente Merelbeke lees ik dat een document voor gebruik in het buitenland door de burgemeester moet ondertekend zijn.

Als het dus een origineel uittreksel is zou ik de door Videomaster beschreven procedure volgen, of het nu om farang-farang of farang-Thai gaat een Belgisch huwelijk is een Belgisch huwelijk.

videomaster schreef:
Expat in isan schreef:
voor een recente ervaring kan Videomaster/Vicky misschien bevestigen of Vicky's huwelijksakte gewoon van de gemeente kwam of inderdaad de Belgische legalisatieprocedure doorliep.

De huwelijksakte van Vicky is gewettigd in BelgiŽ op het gemeentehuis, nadien in Thailand vertaald door een aanvaarde vertaler van de Belgische Ambassade en nadien gewettigd op de Ambassade ...

Vraag aan Videomaster, is het document ook niet op het Thaise MFA gelegaliseerd?

videomaster schreef:
Expat in isan schreef:

Voor alle duidelijkheid naar trikkeslot toe, bij Vicky ging het over een farang - farang huwelijk, en was het document nodig voor een retirement visum. De situatie bij trikkeslot is enigsinds anders.

Ook hier denk ik dat het niet uitmaakt of het nu om farang-farang of farang-Thai huwelijk gaat het is een Belgisch document dat voor Thai Immigration aanvaardbaar moet zijn.

videomaster schreef:
Expat in isan schreef:
Ik ga er van uit dat het om een Belgisch - Thai's huwelijk gaat en ik lees steeds vaker dat ambtenaren bij Immigration eisen dat het huwelijk ook hier in Thailand ingeschreven is op de amphoe waar je echtgenote haar thabian ban heeft.

Hier blijven we natuurlijk wel met een groot verschil met de ervaring van Vicky zitten en weten niet of Udon deze eis zal stellen.

Nogmaals als het kan ga dan voor een "retirement extension" want die is poepsimpel
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010   zo dec 26, 2010 2:13 pm

Expat in isan schreef:
Je woont momenteel in de omgeving van Udon Thani en bent volgens de procedures uitgeschreven in BelgiŽ en ingeschreven op de Belgische ambassade in Bangkok.

Dat hij uitgeschreven is, is vermeld... of hij op de Ambassade daadwerkelijk al ingeschreven is kan ik nergens uit opmaken...

Expat in isan schreef:
Ter overweging wil ik je eerst nog zeggen dat, als je aan de voorwaarde van leeftijd (50 jaar) en inkomsten (800.000 Baht op een Thaise bank of 65.000 Baht inkomen per maand of een lager inkomen gecombineerd met een bedrag op de bank dat je inkomen op jaarbasis aangevuld tot 800.000 Baht) veel makkelijker een "retirement extension" zal bekomen

Volgens zijn profiel is hij 47 lentes jong en voldoet niet om in aanmerking te komen voor een retirement visum... ik zat destjds in dezelfde situatie.

Expat in isan schreef:
Vraag aan Videomaster, is het document ook niet op het Thaise MFA gelegaliseerd?

Enkel laten vertalen door een vertaler aangesteld door de Belgische Ambassade en nadien op de Belgische Ambassade gewettigd.

Expat in isan schreef:
Ook hier denk ik dat het niet uitmaakt of het nu om farang-farang of farang-Thai huwelijk gaat het is een Belgisch document dat voor Thai Immigration aanvaardbaar moet zijn.

Zou kunnen, maar ik heb er mijn twijfels over of ze al dan niet moeilijk gaan/kunnen doen. Volgens mij kan/mag je een farang/farang huwelijk niet vergelijken met een farang/Thai huwelijk, en voor alle duidelijkheid ging het niet over een mariage visum, maar een retirement visum.

Dit alles buiten beschouwing.... Trikkeslot is reeds 3 dagen niet ingelogd en weten we nog steeds niet of hij al dan niet al officieel ingeschreven is op de Ambassade, en of er al andere oplossingen gevonden zijn.

Terug naar boven Go down
Expat in isan
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010   zo dec 26, 2010 3:19 pm

videomaster schreef:
Expat in isan schreef:

Dat hij uitgeschreven is, is vermeld... of hij op de Ambassade daadwerkelijk al ingeschreven is kan ik nergens uit opmaken...

trikkeslot schreef:
om mijn attest van woonst te verkrijgen,dit document nodig voor de banken ed heb ik gisteren van hen toegekregen.

Ik ben nog eens op de website van de ambassade gaan lezen en normale procedure is dat je Model 8 meebrengt en je mag dat, samen met de andere nodige documenten, voorleggen of opsturen naar de ambassade. Ik vermoed dat zijn dossier in orde is want hij heeft zijn adresbevestiging gekregen.
Dat een gemeente Model 8 naar de ambassade stuurt is, zoals ik het lees, de procedure wanneer je je pas laat uitschrijven na je verhuis.

videomaster schreef:
Expat in isan schreef:
Ter overweging wil ik je eerst nog zeggen dat, als je aan de voorwaarde van leeftijd (50 jaar) en inkomsten (800.000 Baht op een Thaise bank of 65.000 Baht inkomen per maand of een lager inkomen gecombineerd met een bedrag op de bank dat je inkomen op jaarbasis aangevuld tot 800.000 Baht) veel makkelijker een "retirement extension" zal bekomen

Volgens zijn profiel is hij 47 lentes jong en voldoet niet om in aanmerking te komen voor een retirement visum... ik zat destjds in dezelfde situatie.

Oeps, niet naar gaan kijken voor de verwarring.

videomaster schreef:
Expat in isan schreef:
]Vraag aan Videomaster, is het document ook niet op het Thaise MFA gelegaliseerd?

Enkel laten vertalen door een vertaler aangesteld door de Belgische Ambassade en nadien op de Belgische Ambassade gewettigd.

Dit verbaast me een beetje maar ik denk dat het voor Immigration vooral belangrijk is een stempel van de Belgische ambassade te zien.

videomaster schreef:
Expat in isan schreef:

Zou kunnen, maar ik heb er mijn twijfels over of ze al dan niet moeilijk gaan/kunnen doen. Volgens mij kan/mag je een farang/farang huwelijk niet vergelijken met een farang/Thai huwelijk, en voor alle duidelijkheid ging het niet over een mariage visum, maar een retirement visum.

Het is in beide gevallen een Belgisch huwelijk en dat is ook in Thailand erkent. Het grote verschil is dat men hier en daar vraagt om het "gemengde" huwelijk ook in Thailand te laten inschrijven en daar zullen wel goede redenen voor te vinden zijn.
En ... de huwelijksakte van Vicky was nodig voor een "dependant extension op basis van huwelijk" en dus eigenlijk best vergelijkbaar maar niet hetzelfde als een "marriage extension"

videomaster schreef:
Dit alles buiten beschouwing.... Trikkeslot is reeds 3 dagen niet ingelogd en weten we nog steeds niet of hij al dan niet al officieel ingeschreven is op de Ambassade, en of er al andere oplossingen gevonden zijn.

Op 23 december
trikkeslot schreef:
... in ieder geval ga ik het vragen na nieuwjaar hier op emmigratie want ik vertrek morgen voor een 3-tal dagen voor een borderrun ...

we horen kortelings dus meer van zijn ervaringen hoop ik.

Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010   Vandaag om 7:07 pm

Terug naar boven Go down

Nieuwe regeling vanaf 5 maart 2010
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Visum en rijbewijs :: Visum en toelating tot verblijf in Thailand-
Ga naar: