IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Hardtop's

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Hardtop's   zo jan 24, 2010 8:57 am

Naar aanleiding van een recent opgelopen boete door de arm der wet, toch een belangrijke mededeling in verband met Hardtop's.

Bij aankoop van een pick-up heb je massa's van opties om je wagen naar je wensen/gebruik te aanpassen. Zo lieten wij onze wagen leveren met o.a. een hardtop. Na reeds een danig aantal boetes opgelopen te hebben voor "te veel rechts rijden" kreeg ik een boete van de Highway Patrol vanwege de hardtop die netjes gemonteerd ťn vanuit het fabriek geleverd op de wagen staat..... Gezien wat en in welke staat de wagens op het Isaanse wegdek rondrijden dacht ik dat ze me maar weer eens 200 baht afhandig wilden maken, de wagen was toch gecontroleerd op het Transport Office bij levering?.....

De farang laat niet met zich spelen..... hop naar het Transport Office om duidelijkheid te krijgen.

Wat blijkt: Pick-up's worden origineel geleverd zonder de hardtop. Bij inschrijving van je wagen wordt enkel het chasisnummer gecontroleerd om je nummerplaten te bekomen. Je dient dan maar te weten dat je tevens nog je opties dien te laten nakijken op een onderafdeling van het Transport Office om je inschrijvingsboekje te laten aanpassen.

Na een beetje zoekwerk vinden we de onderafdeling regio Khon Kaen hier: Panoramio N16į33'55.44" E102į49'18.81", waar de wagen enkel werd nagekeken op gewicht en chasisnummer.... controle van de bevestiging van de hardtop was geen sprake, enkel een formulier invullen dat hij erop staat, waarna vermelding in het inschrijvingsboekje.

Kostprijs 105 baht, geen probleem het pensioen was juist gestort, maar "je moet het toch maar allemaal weten". Ik vraag me af wie hiermee in orde is..... bij aankoop of levering van je wagen wordt er niets over gezegd.... ook niet bij inschrijving.

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
Old Man

Aantal berichten : 355
Leeftijd : 51
Registration date : 13-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Hardtop's   zo jan 24, 2010 2:18 pm

Heb je niet aangeduid dat er zetels staan in de laadbak. Dit zou ook wel eens kunnen spelen voor de verzekering in geval van ongeluk. Nu is je wagen voor zien op 1 + 4 chauffeur + passagiers. Als je iets tegenkomt zou de verzekering zich kunnen proberen te ontdoen van haar plicht. Allez dat zou zeker gebeuren in BelgiŽ.
Terug naar boven Go down
http://www.zoo-logics.com
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Hardtop's   ma jan 25, 2010 6:57 am

Er staat aangevinkt "ติดตั้งโครงหลังคา", waarvan een letterlijke vertaling "Installeren van dak inkadering".... van zetels dus gťťn sprake, het gaat hem dus duidelijk alleen om de hard-top.
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Hardtop's   Vandaag om 7:10 pm

Terug naar boven Go down

Hardtop's
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Wonen in Thailand :: Verkeer en vervoer-
Ga naar: