IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Vraag over leerplicht in Thailand

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Loungmaak

Aantal berichten : 33
Leeftijd : 62
Registration date : 12-09-08

BerichtOnderwerp: Vraag over leerplicht in Thailand   ma jul 27, 2009 7:34 pm

Weet iemand hoe het zit met de school/leerplicht in Thailand?

Ik stel deze vraag omdat ik misschien de dochter van mijn vrouw (ze is nu 9 jaar) volgend jaar eens zou willen laten meekomen naar BelgiŽ voor ťťn, of max. twee maand, maar wel buiten de schoolvakantie van Thailand, het zou normaal voor Mei/Juni zijn.

Het visum is geen enkel probleem, heb al de nodige documenten, alleen weet ik nu nog niet of ze zo lang afwezig zou kunnen zijn op de school.

Ik heb al gezocht op de site van het "Thai ministry of education" maar kan daarover niks terugvinden.

Met dank voor de eventuele feedback.

Marc.
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Vraag over leerplicht in Thailand   ma jul 27, 2009 8:00 pm

Er is "schoolplicht" tot 14 jarige leeftijd. Bovendien, start er steeds een nieuw schooljaar half maand mei en is het zeker niet wenselijk dat ze de lessen zou missen. Bij lange afwezigheid kunnen ze een kind eveneens van de school bannen.

Volgens mij zal die vlieger letterlijk en figuurlijk niet opgaan.
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
inazuma

Aantal berichten : 1010
Leeftijd : 46
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Vraag over leerplicht in Thailand   ma jul 27, 2009 9:44 pm

Mijn gedachte zou zijn als ze goed mee kan komen op school haalt ze het wel weer in. En tijdens de reis naar Belgie leert ze waarschijnlijk meer als op school.....
Obama tekende om dat soort reden ook een absentie briefje voor een meisje zodat ze bij zijn aanstelling aanwezig kon zijn.

Maar goed ik denk dat je het beter bij de desbetreffende school kunt na vragen, en dan hopen op een correct en duidelijk antwoord.

Expat in isan
Expat

Aantal berichten : 373
Leeftijd : 66

BerichtOnderwerp: Re: Vraag over leerplicht in Thailand   ma jul 27, 2009 10:07 pm

In de

National Education Act B.E. 2542 (1999)
BHUMIBOL ADULYADEJ REX
Enacted on the 14th Day of August B.E. 2542 ;
Being the 54th Year of the Present Reign.

lees ik in

Section 17
Compulsory education shall be for nine
years, requiring children aged seven to enrol in basic education
institutions until the age of 16 with the exception of those who
have already completed grade 9. Criteria and methods of
calculating childrenís age shall be as stipulated in the ministerial
regulations.

dat Videomaster er volgens de wet twee jaar naast zit, maar het naar de geest m.i. bij het juiste eind heeft.

In tegenstelling van wat Inazuma erover denkt haal je een maand afwezigheid, ook in het "povere" Thaise onderwijssysteem, volgens mij nooit op.
Groter probleem is dat "zakken" niet de gewoonte is en je de achterstand dus blijft meeslepen en wellicht vergroten.
Da's een persoonlijke mening, net als de overtuiging dat zulk een afwezigheid wel te "regelen" valt met de school, Loungmaak zal dus de prioriteiten moeten stellen.

Bron (en op PDF files klikken).
Terug naar boven Go down
http://expatinisan2.blogspot.com/
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Vraag over leerplicht in Thailand   di jul 28, 2009 4:37 am

Expat in isan schreef:
dat Videomaster er volgens de wet twee jaar naast zit, maar het naar de geest m.i. bij het juiste eind heeft.

Dat is raar... de dochter van mijn vrouw diende te wachten ze 15 was om (veel te vroeg) te huwen en alzo niet meer naar school diende te gaan...... Nu, mijn bron was dan ook de uitleg van mijn vrouw en niet de nuttige link van "Expat"
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
Expat in isan
Expat

Aantal berichten : 373
Leeftijd : 66

BerichtOnderwerp: Re: Vraag over leerplicht in Thailand   di jul 28, 2009 8:36 am

Afhankelijk van je geboortedatum en wanneer je aan het onderwijs begint kan je op 15 jarige leeftijd M3 doorlopen hebben en dus voldoen aan de uitzondering beschreven in de regel.

... exception of those who have already completed grade 9 ...

Je vrouw kan/zal het dus ook wel bij het rechte eind gehad hebben.
Terug naar boven Go down
http://expatinisan2.blogspot.com/
Loungmaak

Aantal berichten : 33
Leeftijd : 62
Registration date : 12-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Vraag over leerplicht in Thailand   di jul 28, 2009 2:19 pm

Bedankt voor de info mensen, ben weer wat wijzer geworden.

We hebben nog tijd genoeg om na te denken, en ja, ze doet het zeer goed op school en we willen dat (indien mogelijk) zo houden.

Marc.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Vraag over leerplicht in Thailand   Vandaag om 12:25 am

Terug naar boven Go down

Vraag over leerplicht in Thailand
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Wonen in Thailand :: Wonen in Thailand-
Ga naar: