IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Klong boot Bangkok

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
inazuma

Aantal berichten : 1010
Leeftijd : 46
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Klong boot Bangkok   do sep 04, 2008 10:55 am

In Bangkok heb ik eens de klong boot genomen van Soi Sukhumvit 3 naar de Golden Mount ,Wat Saket een tempel.

Op zich een hele belevenis. Ik had gevraagd aan de receptie in het hotel of het mogelijk was per boot. Het antwoord was ja loop maar naar het kanaal en dan zie je daar wel de pier. Ik liep aan en er werd me nog na geroepen pas op dat je niet in het water valt.....dat belooft...

De pier had ik zo gevonden en gelukkig wist ik welke kant ik op moest. Het beetje info dat er hing was in Thai, de mensen op de pier keken me wat vreemd aan: Wat moest die Farang hier?

Maar goed de 1e boot ging de andere kant op en zo kon ik het kunstje van het instappen al afkijken.
Even later ariveerde een boot die de andere kant op ging. Ik pakte de rail en stapte er snel in.
De boot ging er vrijwel direct met een rotvaart weer vandoor.

De Thai trokken aan het plastiek zodat we niet nat werden. Niet overbodig want die boten gaan echt als een speer over het water. Tja maar daar ging dan meteen mijn uitzicht voor een 80%

Nu kwam de "conducteur" langs, hij begon in het Thai te spreken tegen me Ik gebaarde maar met mijn hand dat ik ver moest en gaf hem 100 bath. Dat moest immers altijd wel genoeg zijn toch? Hij keek me even vreemd aan en gaf me een pak bathjes terug....ik betaalde 15bath.

Na enkele rappe stops kwamen we bij een pier waar iedereen uitstapte, ik dus ook maar. Ik keek om me heen en herkende niets, wat nu? Een gedeelte van de mensen bleef op de pier staan dus ik deed dat ook maar. Even later kwam er een boot van de andere kant en we konden weer verder. Zelfde kunstje nu, echter nu betaalde ik slechts 10bath. Aan het einde van de vaart kon ik de tempel zien waarnaar ik op weg was....

Terug naar boven Go down
http://www.vijver-online.nl/

Klong boot Bangkok
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Wonen in Thailand :: Verkeer en vervoer-
Ga naar: