IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Phra Mahachedi Chai Mongkhon

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Phra Mahachedi Chai Mongkhon   zo jul 12, 2009 11:24 am

Phra Maha Chedi Chai Mongkhon (พระมหาเจดีย์ชัยมงคล), omschreven als de mooiste Chedi in de Isaanstreek, een heilige plek voor de bevolking van Roi Et. Een aantrekkelijke foto op het internet laat ons de 200 km verre trip ondernemen.

Ter plaatse aangekomen, eerste indruk.... prachtig en overweldigend....

Ook binnen op het gelijkvloers gelijkaardige taferelen...

Je kan eveneens 6 verdiepen hoger gaan om dan van dit schouwspel te genieten...

Wie A zegt, moet B zeggen ook.... Ik heb me echt in alle bochten moeten wringen om deze beelden te maken. De werkelijkheid is wel anders. De gemaakte beelden, betreffen enkel de ingang en het gelijkvloers van deze Chedi, wat maar hoogstens 1/8 ste is van het ganse complex. In werkelijkheid, is het één grote bouwwerf dat nog jaren zal duren vooraleer het klaar is....

.... dat wat "ooit" klaar was, heeft dan ook dringend een nieuw laagje verf nodig...

Google Earth: N16°19'54.5" E104°19'14.25"

Panoramio: N16°19'54.5" E104°19'14.25"
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
trikkeslot
Expat

Aantal berichten : 307
Leeftijd : 53
Registration date : 16-12-10

BerichtOnderwerp: Re: Phra Mahachedi Chai Mongkhon   za maa 31, 2012 6:17 pm

Zijn er ook langs geweest en moet zeggen dat dit toch één van de mooiste dingen is die in Thailand te zien is of moet ik zeggen zal zijn .... want er
is nog werk aan de winkel en inderdaad kan men al beginnen renoveren voor het complex af is .De grote bosdoener is de regen, er zijn al verschillende
scheuren te merken ,marmeren vloeren die afzien, tekeningen die al half verdwenen zijn .... spijtig dat er blijkbaar met de regen geen rekening werd gehouden voor zo'n constructie.Niettegenstaande blijft het prachtig en zeker de moeite waard om te bezoeken !

Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Phra Mahachedi Chai Mongkhon   zo apr 01, 2012 5:03 am

Tussen de beide berichten is er ondertussen toch bijna 3 jaar heengegaan en zou er uiteraard wel enige vooruitgang merkbaar moeten zijn.

Binnen enkele jaren trekken we zeker nogmaals naar dewe plaats om poolshoogte te nemen.

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
MarcS

Aantal berichten : 5
Registration date : 02-01-14

BerichtOnderwerp: Re: Phra Mahachedi Chai Mongkhon   zo jan 05, 2014 10:01 am

videomaster schreef:
Tussen de beide berichten is er ondertussen toch bijna 3 jaar heengegaan en zou er uiteraard wel enige vooruitgang merkbaar moeten zijn.

Binnen enkele jaren trekken we zeker nogmaals naar dewe plaats om poolshoogte te nemen.

Wij zij het gisteren (4/1/2014) gaan bezoeken en mij lijkt het voor 85% afgewerkt, de reis zeker waard!   

Expat

Aantal berichten : 1297
Leeftijd : 63
Registration date : 20-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Phra Mahachedi Chai Mongkhon   zo jan 05, 2014 10:50 am

MarcS schreef:
mij lijkt het voor 85% afgewerkt 

Zo'n 15 jaar geleden had ik die indruk ook   . Volgens mij geraakt hij nooit afgewerkt   .

BerichtOnderwerp: Re: Phra Mahachedi Chai Mongkhon   Vandaag om 1:47 pm

Terug naar boven Go down

Phra Mahachedi Chai Mongkhon
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Thailand algemeen :: Noordoost Thailand :: Changwat Roi Et / จังหวัดร้อยเอ็ด-
Ga naar: