IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

The Northeastís Biggest Freshwater Fish Aquarium

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: The Northeastís Biggest Freshwater Fish Aquarium   za jul 04, 2009 7:50 am

"The Northeastís Biggest Freshwater Fish Aquarium", een veelbelovende titel volgens de website van de Nong Khai University Campus.
Tijd om eens polshoogte te gaan nemen.... buiten de campus staat een duidelijke richtingwijzer, in de campus zelf is het zoekwerk waar het gebouw zich bevindt. Na enkele rondjes gereden te hebben komen we terecht bij dit fraaie gebouw.

Eens onze naam en woonplaats opgeschreven te hebben aan de receptie, mogen we gratis binnen, met de vermelding: bovenverdieping "zee aquariums", beneden zoetwater aquariums.

We stappen binnen in een grote, koele en verduisterde ruimte met een vijftigtal uit de kluiten gewassen aquariums, die spijtig genoeg op enkele uitzonderingen na totaal onbevolkt zijn.

Eerste teleurstelling dus, tweede de kwaliteit van mijn foto's.... de instelling "aquarium" mag ik nooit meer gebruiken.

Na een snelle rondgang op deze etage krijgen we een kijk op de de blikvanger van dit complex, een heuse tunnel onder water met typisch Thaise zoetwatervissen. Dit is echt wel de moeite waard. De diepte van dit "visbakje" schat ik op een 6 meter. Er is zelfs een trap van een verzonken tempel aanwezig.

De rondgang gaat verder met een zaal vol grote aquariums, waar vooral het groots opgevatte van alles op de eerste plaats schijnt te komen en niet de diversiteit van het visbestand.

Slotconclusie: goed om eens te bekijken indien je toevallig in de buurt bent, voor het educatieve gegeven is het Roi Et Aquarium naar mijn idee eerder een aanrader.

Google Earth: N17į48'35.7" E102į44'44.1"

Panoramio: N17į48'35.7" E102į44'44.1"

Laatst aangepast door videomaster op di okt 13, 2009 5:20 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
PeterS

Aantal berichten : 297
Leeftijd : 50
Registration date : 27-10-08

BerichtOnderwerp: Re: The Northeastís Biggest Freshwater Fish Aquarium   zo jul 05, 2009 1:03 am

Ik ga daar eind van het jaar weer behoorlijk in de buurt zijn, dus maar eens een kijkje nemen. Roi Et is ook een goede tip.

Hou wel van aquaria, ben van sterrenbeeld tenslotten een vis.

videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: The Northeastís Biggest Freshwater Fish Aquarium   di okt 13, 2009 5:29 am

Update.

Een tweede bezoek aan dit aquarium brengt geen verandering aan wat ik voordien schreef. Het bestand van de zeevissen is nog steeds zťťr minimaal... 80% van de aquariums onbevolkt.

Wat dan wel veranderd was, is dat er nu inkom dient betaald te worden... 10 baht/kind, 20 baht/volwassene, 50 baht voor de farang. Niet slecht bekeken daar het juist schoolverlof is en er in tegenstelling tot vorige keer nu wel een massa volk was. Er zal echter nog een massa water door de Mekhong moeten vloeien vooraleer ik nogmaals een bezoekje breng. Hopelijk brengen ze me de inkomsten hun visbestand op peil.

Terug naar boven Go down
trikkeslot
Expat

Aantal berichten : 307
Leeftijd : 53
Registration date : 16-12-10

BerichtOnderwerp: Re: The Northeastís Biggest Freshwater Fish Aquarium   za sep 24, 2011 4:06 pm

Wel, vandaag 24 september 50 Baht/persoon, kinderen 30 Baht.Tip voor "farangs",op vertoon van je rijbewijs zelfde prijs dwz. 50 Baht.
Moet zeggen dat er niet veel aquariums leeg stonden,dit is wel het grootste aquarrium van het Noord-Oosten van Thailand waar wel de
nadruk gelegd wordt op de vissen die men aantreft in de Mekhong rivier.Men heeft er vier jaar over gedaan om dit project rechts te trekken
en voor de vis-liefhebbers zeker een aanrader,vond het spijtig dat er geen Engelse uitleg was bij de aquariums,enkel de naam van de vis.
De grootse aquarium met de chedi en de naga-slangen-met drakenhoofd is wel impressionant ,weet niet of het inderdaad een verzonken tempel
is,dacht dat het eerder het logo van Khon Khaen was dat men heeft nagebouwd.In ieder geval een bezoek waard !!De foto's........

Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: The Northeastís Biggest Freshwater Fish Aquarium   zo sep 25, 2011 8:01 am

De inkomprijzen gaan zo te lezen recht evenredig de hoogte in met het visbestand.....

trikkeslot schreef:
weet niet of het inderdaad een verzonken tempel is,dacht dat het eerder het logo van Khon Khaen was dat men heeft nagebouwd

Misschien eerder de verzonken tempel Phra That Klang Nam genaamd of (พระธาตุหล้าหนอง) van Nong Khai

Terug naar boven Go down
trikkeslot
Expat

Aantal berichten : 307
Leeftijd : 53
Registration date : 16-12-10

BerichtOnderwerp: Re: The Northeastís Biggest Freshwater Fish Aquarium   ma sep 26, 2011 7:42 pm

De verzonken tempel bevindt zich nog steeds in de Mekhong , in het aquarium is wel degelijk een copie ervan,aangelegd bij de bouw van
het aquarium ...
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: The Northeastís Biggest Freshwater Fish Aquarium   Vandaag om 8:40 pm

Terug naar boven Go down

The Northeastís Biggest Freshwater Fish Aquarium
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Thailand algemeen :: Noordoost Thailand :: Changwat Nong Khai / จังหวัดหนองคาย-
Ga naar: