IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Foto, gps en geotagging

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
ThaiLing

Aantal berichten : 49
Leeftijd : 59
Registration date : 17-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Foto, gps en geotagging   zo jun 20, 2010 3:21 pm

videomaster schreef:
Expat in isan schreef:
het zou me sterk verwonderen mocht dat ding geen route kunnen opslaan zoals die (goedkopere) gadget waar we het eerder over hadden.

Het toestel kan wel degelijk routes opslaan, met markeerpunten, echter zonder de co÷rdinaten.

Expat in isan schreef:
Telkens je een foto neemt je GPS (handmatig) de co÷rdinaten laten opslaan is een ander alternatief dat denk ik niet ontbreekt op een dergelijk toestel.

Je kan inderdaad de co÷rdinaten handmatig opslaan, maar dan dien je ze wel voordien ergens op een blad papier te schrijven. Ik leg uit.....

je bent ergens aangekomen waar je de co÷rdinaten wil opslaan.... krijg je het volgende scherm

kies je voor "yes", kom je in het volgende scherm waar de co÷rdinaten niet meer zichtbaar zijn.

typ je hier geen gegevens in, geeft het toestel zelf een numerieke waarde aan deze plaats...

vraag je de gegevens terug op, zie je dan ook maar alleen het numeriek getal, en gÚÚn co÷rdinaten.

Expat in isan schreef:
Hoe dan ook je hebt al een oplossing maar zal het toestel op termijn wel deskundiger gaan gebruiken verwacht ik.

Het nemen van een foto met de gegevens op het toestel heeft buiten dat het eigenlijk makkelijk is, nog een bijkomende waarde dat bij het archiveren van de alle foto's deze netjes in volgorde staan bij de betreffende foto's van de plaats der bezichtiging.

Nu, volgens ik ondertussen gevonden heb op het www kan er meer getoverd worden met deze GPS, echter de bijgeleverde (originele) software biedt niet meer mogelijkheden....
Zo doe ik het ... ik schakel de verbinding uit
kies een opgeslegen favoriet en klik op "show map" , daarna "set location" en ga terug naar het hoofdmenu.
Daar vraag ik mijn "virtuele" positie op.
Geen fotos en altijd juist !
OOh , vergat te vertellen , de mijne is ook een Garmin Nuvi. Kheb hem nu al 4 jaar en ben er zeer content van.
Heb al met de bromfiets gans Isaan doorkruist met dit toestel.

Bij deze hoop ik geholpen te hebben.

Terug naar boven Go down
http://tropthaipalms.be/
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Foto, gps en geotagging   zo jun 20, 2010 4:23 pm

ThaiLing schreef:
Bij deze hoop ik geholpen te hebben.

Ik ga een dezer je methode eens uittesten.. op het ogenblik echt weinig tijd.

Wordt vervolgd.

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
inazuma

Aantal berichten : 1010
Leeftijd : 46
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Foto, gps en geotagging   zo jun 20, 2010 4:42 pm

In mei had ik mijn GSM de Nokia N86 voorzien van de kaart van Thailand en het programma Maps Booster.

Maps booster is een erg leuk programma voor als je foto's binnen in gebouwen maakt ofzo waar je geen GPS ontvangst hebt. Het programma maakt namelijk gebruik van wifi signalen om de lokatie te bepalen in plaats van GPS. Werkt zeer goed en is zelfs vaak nauwkeuriger als GPS.

De mogelijk heden van Nokia maps ontdekte ik behoorlijk laat. Ongekend hoeveel info daar in staat, een uitkomst als je in den vreemde bent.

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Foto, gps en geotagging   Vandaag om 9:39 pm

Terug naar boven Go down

Foto, gps en geotagging
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Divers :: Plaatsen van foto's/video-
Ga naar: