IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Khon Kaen National Museum

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Khon Kaen National Museum   za mei 02, 2009 4:06 pm

พิพิธภัณฑสถานแห่งชาติ ขอนแก่น of Khon Kaen National Museum.

Een onderwerp waar dit forum naar alle waarschijnlijkheid als unicum het eerste mee uitpakt. Onderzoek op het internet naar afbeeldingen bevestigde ter plaatse mijn vermoeden.... ten strengste verboden foto's te nemen. De slechts enkele foto's die op het www te zien zijn, zijn afkomstig van postkaarten die men je ter plaatse wil "aansmeren" en ondergetekende geen genoegen mee nam. Volgens de website van Khon Kaen, inkomgeld aan 10 baht voor Thaise onderdanen, de rest 30 baht. Eens aangekomen was de eerste verrassing 20 baht voor Thai en 100 baht voor buitenlanders..... deftige inflatie mag ik wel zeggen. Dit buiten beschouwing gelaten, maar dat er geen foto's mochten genomen worden maakte dat we rechtsomkeer maakten.
Nieuwsgierigheid maakte echter dat we andere wegen gingen bewandelen om de doelstelling te bereiken.... foto's nemen. Dan maar schriftelijke toestemming vragen, wat na danig aarzelen over de bestemming der foto's dan toch werd goedgekeurd. Na het invullen van enkele papieren met vermelding voor welke website ze bedoeld zijn, mochten we aan de slag.... wel degelijk opschrijven hoeveel en welke foto's er van elk beeld of onderwerp juist genomen werden, en ten lange laatste, cd-rom afgeven met de genomen beelden, en papier ondertekenen dat alle foto's duidelijk voorzien worden van de tekst copyright.

Eens aangekomen en de nodige formulieren aan de bediendes en security getoond te hebben, mocht ik op vertoon van Thais rijbewijs eveneens binnen aan de Thaise prijs van 20 baht.

Het museum zelf, biedt een duidelijk overzicht over de Isaanse geschiedenis met veelal tweetalige onderschriften.

Boeddhabeelden en andere artefact mogen hierbij zeker niet ontbreken. Voor de overzichtelijkheid van het forum worden deze elders beschreven.

Buiten in de ruime tuin zijn er nog tientallen ใบเสมา of bai sày-maa (bai sema) waarvan het belangrijkste was dat ik leerde, dat ze niet alleen in het grondgebied van tempels begraven worden, maar vroeger eveneens her en der in de grond gestoken werden al plaats ter verering.

Wordt vervolgd... op andere topic's.

De ligging volgens Google Earth

Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com

Khon Kaen National Museum
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Thailand algemeen :: Noordoost Thailand :: Changwat Khon Kaen / จังหวัดขอนแก่น-
Ga naar: