IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Thaise vechthanen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4522
Leeftijd : 57
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Thaise vechthanen   zo apr 26, 2009 1:36 pm

We komen niet toevallig terecht bij een kweker van Thaise vechthanen, waarvan we de locatie niet mogen vrijgeven.
Niet meer als normaal te beschouwen daar er toch vele baht's mee gemoeid gaan. De man in kwestie, die ook liever niet op foto kwam, houdt er zo een 1000 vechthanen op na die variŽren in prijs van een 2500 baht voor een kuiken tot 300.000 baht voor een eersteklas vechthaan met meerdere palmares op zijn naam. Als alles goed gaat en er foto's/film mag genomen worden, zijn we deze middag en op een andere plaats getuige hoe het er aan toe gaat in het vermeende illegale besloten wereldje van deze Thaise gevederde gladiatoren.

The mistakes are all my own work...
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
PeterS

Aantal berichten : 297
Leeftijd : 50
Registration date : 27-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Thaise vechthanen   zo apr 26, 2009 3:01 pm

De goklust van Thai kennende verbaast dit soort wedstrijden me niets. En zolang ze het geld voor eten, drinken en onderdak maar niet vergokken (wat ongetwijfeld wel vaak zal gebeuren) moeten ze vooral doen wat ze niet laten kunnen.

Hanengevechten vind ik een andere zaak. Ik ben absoluut geen vegetariŽr en ik ben ook zeker geen dierenvriend, maar het (elkaar laten) verwonden van dieren enkel om het vermaak, dat hoeft voor mij niet. Ik vind een slangenshow op een slangenfarm al een beetje op het randje.

Wat ik dan wel weer opvallend vind, gezien het aantal kooien waarin de hanen gekweekt worden, dat dit soort locaties bij de politie onbekend zijn. Of blijven ze onbekend zolang er een voldoende cashflow van Bahts is?

videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Thaise vechthanen   zo apr 26, 2009 3:14 pm

PeterS schreef:
Wat ik dan wel weer opvallend vind, gezien het aantal kooien waarin de hanen gekweekt worden, dat dit soort locaties bij de politie onbekend zijn. Of blijven ze onbekend zolang er een voldoende cashflow van Bahts is?

Het kweken van deze hanen is geen misdrijf...... zolang de niet officiŽle vechtring op de foto maar niet gebruikt wordt.
Terug naar boven Go down
Expat in isan
Expat

Aantal berichten : 373
Leeftijd : 66
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Thaise vechthanen   zo apr 26, 2009 9:34 pm

PeterS schreef:
... Hanengevechten vind ik een andere zaak. Ik ben absoluut geen vegetariŽr en ik ben ook zeker geen dierenvriend, maar het (elkaar laten) verwonden van dieren enkel om het vermaak, dat hoeft voor mij niet. Ik vind een slangenshow op een slangenfarm al een beetje op het randje.

Je vind de (kleinschalige) kwekers in ieder dorp en zelfs in de steden.
Peter heb je dan nog nooit gemerkt dat ook hier in het dorp op (maandelijks?) geregelde tijdstippen wat animo is naar aanleiding van dit onderwerp, om een of andere (duistere?) reden vrij van politie interventie?

De kippenren die we meerdere jaren geleden hadden leerde me dat het vechten zeker instinctmatig is, af en toe hadden we hier zelfs vrouwencatch, of je dat instinct nu ook moet gaan ophitsen en uitbaten ...

Ik grijp weer terug naar de Tien Geboden, we zijn te gast in Thailand en hoe ze met hun wetten en gewoontes omgaan is zaak voor de Thai, wij kunnen toekijken en eventueel het hoofd schudden ...
Terug naar boven Go down
http://expatinisan2.blogspot.com/
PeterS

Aantal berichten : 297
Leeftijd : 50
Registration date : 27-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Thaise vechthanen   ma apr 27, 2009 1:19 am

@Expat: Nee, was me niet opgevallen maar ik heb het net even gechecked hier achter me en het blijkt zelfs om schoonfamilie te gaan die zich daarmee bezighoudt.

Nou ja, ik veroordeel ook helemaal niets, ik zeg alleen dat het voor mij niet echt hoeft dit soort gevechten. En in vergelijking met de Spaanstalige landen waar ze stieren voor de lol afmaken, denk ik dat die hanen nog goed wegkomen.

Maar je hebt gelijk, "when in Rome, do as the Romans".

videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Thaise vechthanen   ma apr 27, 2009 3:50 am

PeterS schreef:
denk ik dat die hanen nog goed wegkomen.

In afwachting van hoe ik het verhaal ga schrijven zonder dierenactivisten op mijn hals te halen, moet ik zeggen: Ik had sinds gisteren nog nooit mensen gezien die zo liefdevol zijn met, en begaan zijn om hun hanen. Een bloederig schouwspel was het hoegenaamd niet. In tegenstelling tot Thaise buurlanden, worden hier gťťn mesjes aan de sporen van de haan gebonden, integendeel zelfs want de natuurlijke sporen van de hanen worden afgeplakt om elkaar geen letsel te berokkenen.

The mistakes are all my own work...
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Thaise vechthanen   Vandaag om 9:12 am

Terug naar boven Go down

Thaise vechthanen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Cultuur, muziek, bijgeloof, ambachten, landbouw, koningshuis en Royal Thai Armee :: Land en tuinbouw, veeteelt-
Ga naar: