IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Emigreren naar Thailand

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
videomaster
Expat

Aantal berichten : 4527
Leeftijd : 58
Registration date : 03-09-08

BerichtOnderwerp: Emigreren naar Thailand   zo maa 29, 2009 3:45 am

Old Man schreef:
Kan er een hoekje worden voorzien waar mensen vragen kunnen posten in voorbereiding tot hun vertrek naar Thailand. Ik kan me best voorstellen dat er toch wel wat te regelen valt voor men vertrekt en kleine rode draad zou misschien handig zijn.

Mijn persoonlijke ondervindingen: Emigreren zelf gaat probleemloos, zolang je uiteraard in orde bent met de laatst geldende visum regelingen.

Zorg dat je bij het uitschrijven in BelgiŽ op het gemeentehuis met model 8, je hier een dubbeltje van meeneemt naar Thailand. Het gemeentehuis dient een exemplaar op te sturen naar de Ambassade in Bangkok... wat in mijn geval nooit aangekomen is. Zonder dit model 8 kunnen ze je niet inschrijven op de Ambassade, dus ook geen nieuwe identiteitskaart bezorgen....

Het meeste probleem ondervond ik bij het in BelgiŽ achterlaten van je Thaise adres bij instanties zoals banken, pensioendienst, belastingen enz. De Thaise adressen (omgezet naar romaans schrift) krijgen ze niet volledig ingevuld op hun computers, met alle eventuele gevolgen van dien. Zo werd bij mij na twee jaar plotseling mijn pensioen ingehouden omdat ik een belastingschuld zou hebben van 183 euro..... belastingbrief was echter nooit aangekomen in Thailand.

Voor ťťn instantie heb ik echter mijn bedenkingen of het wel wijs is om je volledig te uitschrijven in BelgiŽ, en dat is de ziekenkas, die je na een leven lang betaald te hebben gewoon dumpen.
Terug naar boven Go down
http://thailand.forumotion.com
Expat in isan
Expat

Aantal berichten : 373
Leeftijd : 66
Registration date : 04-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   zo maa 29, 2009 8:15 am

In grote lijnen kan ik me aansluiten bij wat Videomaster schrijft.

videomaster schreef:
... Zorg dat je bij het uitschrijven in BelgiŽ op het gemeentehuis met model 8, je hier een dubbeltje van meeneemt naar Thailand. Het gemeentehuis dient een exemplaar op te sturen naar de Ambassade in Bangkok... wat in mijn geval nooit aangekomen is. Zonder dit model 8 kunnen ze je niet inschrijven op de Ambassade, dus ook geen nieuwe identiteitskaart bezorgen ...

Dit is bij mij in ieder geval probleemloos verlopen, ik was in de veronderstelling dat de informatie elektronisch (via het rijksregister) op de ambassade toekwam, je eigen Model 8 heb je daar echter zeker nodig en kopieŽn ervan zijn handig bij banken, verzekeringen, nutsvoorzieningen, ...

videomaster schreef:
... Het meeste probleem ondervond ik bij het in BelgiŽ achterlaten van je Thaise adres bij instanties zoals banken, pensioendienst, belastingen enz. De Thaise adressen (omgezet naar romaans schrift) krijgen ze niet volledig ingevuld op hun computers, met alle eventuele gevolgen van dien. Zo werd bij mij na twee jaar plotseling mijn pensioen ingehouden omdat ik een belastingschuld zou hebben van 183 euro..... belastingbrief was echter nooit aangekomen in Thailand ...

Dit probleem ondervind ik ook al moet ik zeggen dat, voor zover ik weet, nog niets belangrijks verloren ging.
Hoed af zelfs voor Thai Post om al enkele malen iets af te leveren met wel heel weinig informatie in het adreslabel.

videomaster schreef:
... Voor ťťn instantie heb ik echter mijn bedenkingen of het wel wijs is om je volledig te uitschrijven in BelgiŽ, en dat is de ziekenkas, die je na een leven lang betaald te hebben gewoon dumpen ...

Ik kreeg ook die naar mijn gevoel onrechtvaardige behandeling en werd uitgeschreven uit de ziekteverzekering.

Onrechtvaardig omdat ik nog bijdrage betaalde via mijn ontslagvergoeding.
Dat je uit de ziekteverzekering zou vallen indien je geen bijdrage betaald kan ik aanvaarden, als je je auto gedurende 35 jaar bij dezelfde maatschappij verzekerd en je betaald het zesendertigste jaar de premie niet ben je ook niet meer verzekerd.

Nu is het echter zo dat ik recent wat informatie toegespeeld kreeg en daarmee terug naar de mutualiteit trok.
Na hernieuwd uitleggen van de situatie waarin we ons bevinden ben ik zover dat men ons terug ingeschreven heeft, dat ik verzekerd ben tot einde 2010 (3 jaar bijdrage betaald via opzegvergoeding en twee jaar uitlooptijd ook al betalen we geen bijdrage) en dan vanaf januari 2011 verzekerd kan worden op basis van de bijdrage ingehouden op mijn vervroegd pensioen.

Aanvankelijk vertelden ze dat we enkel verzorging in BelgiŽ konden terugbetaald krijgen, na wat aandringen kwamen daar ook andere landen bij maar bleef Thailand uitgesloten.
Gezien ze ons echter bevestigden volledig terug in orde te zijn ben ik nog niet helemaal tevreden met de gegeven uitleg en ben nog op zoek naar vollediger informatie over deze materie.
Terug naar boven Go down
http://expatinisan2.blogspot.com/
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   zo maa 29, 2009 8:45 am

Expat in isan schreef:
Dat je uit de ziekteverzekering zou vallen indien je geen bijdrage betaald kan ik aanvaarden, als je je auto gedurende 35 jaar bij dezelfde maatschappij verzekerd en je betaald het zesendertigste jaar de premie niet ben je ook niet meer verzekerd.

Het is geen kwestie van geen ziekenzorg te willen betalen... betalen graag genoeg, enkel voor iemand die in Thailand woont gaat deze regel niet meer op. Wat me wel verteld is, is dat wanneer je terug naar BelgiŽ zou verhuizen of op vakantie komt, je zonder wachttijd terug ingeschreven wordt.

Voor het prijskaartje dat er aan een degelijke ziekteverzekering in Thailand hangt.... kan evengoed jaarlijks, en zelfs met zijn twee, even naar het vaderland vliegen, familie bezoeken, nieuw jaarvisum aanvragen en klaar is kees. Bijkomend voordeel is dat je niets hoeft te bewijzen/voorleggen op Immigratie Thailand. Nadeel, elke drie maanden even de grens over.
Terug naar boven Go down
Expat in isan
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   zo maa 29, 2009 9:59 am

videomaster schreef:
... Het is geen kwestie van geen ziekenzorg te willen betalen... betalen graag genoeg, enkel voor iemand die in Thailand woont gaat deze regel niet meer op. Wat me wel verteld is, is dat wanneer je terug naar BelgiŽ zou verhuizen of op vakantie komt, je zonder wachttijd terug ingeschreven wordt ...

Verbeter me als ik het fout heb. Jij ontvangt toch reeds pensioen en betaald via dat pensioen automatisch je bijdrage voor de sociale zekerheid.

Het lijkt erop dat we beide bij ons vertrek uit BelgiŽ ongeveer dezelfde informatie kregen die echter niet helemaal blijkt te kloppen en dat vind ik wraakroepend.

videomaster schreef:
... Voor het prijskaartje dat er aan een degelijke ziekteverzekering in Thailand hangt.... kan evengoed jaarlijks, en zelfs met zijn twee, even naar het vaderland vliegen, familie bezoeken, nieuw jaarvisum aanvragen en klaar is kees ...

Dat is relatief en hangt er van af waarvoor je in Thailand wil verzekerd zijn. Hou er rekening mee dat de Belgische ziekteverzekering ook lang niet alle kosten terugbetaald.
Hou er ook rekening mee dat je dan mogelijk vroeg of laat verklaringen moet afleggen die niet "helemaal" met de werkelijkheid stroken.

videomaster schreef:
... Bijkomend voordeel is dat je niets hoeft te bewijzen/voorleggen op Immigratie Thailand. Nadeel, elke drie maanden even de grens over.

Waar dan ook weer een prijskaartje aanhangt.

Laatst aangepast door Expat in isan op zo maa 29, 2009 8:59 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : In dezelfde geest opnieuw geformuleerd .)
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   ma maa 30, 2009 5:44 am

Expat in isan schreef:
Verbeter me als ik het fout heb. Jij ontvangt toch reeds pensioen en betaald via dat pensioen automatisch je bijdrage voor de sociale zekerheid.

Ik ontvang inderdaad pensioen, echter de bijdragen voor sociale zekerheid werden na emigratie niet meer afgehouden. De SIS-kaart diende bij adreswijziging wel afgegeven te worden.

Expat in isan schreef:
Het lijkt erop dat we beide bij ons vertrek uit BelgiŽ ongeveer dezelfde informatie kregen die echter niet helemaal blijkt te kloppen en dat vind ik wraakroepend.

Ik ben nog steeds op zoek naar een website/reglement waar de juiste uitleg opstaat. De website van CM brengt hier voor mijn part geen duidelijkheid.
Terug naar boven Go down
Expat in isan
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   ma maa 30, 2009 11:49 am

videomaster schreef:
... Ik ontvang inderdaad pensioen, echter de bijdragen voor sociale zekerheid werden na emigratie niet meer afgehouden. De SIS-kaart diende bij adreswijziging wel afgegeven te worden ...

Voor zover ik weet worden de verplichte bijdragen voor de sociale zekerheid hoe dan ook afgehouden van je pensioen, zou het kunnen dat jij het hebt over de vrijwillige bijdrage aan de mutualiteit?
Nogmaals, de mutualiteit heeft op mijn vraag de toestand via de kruispuntbank gecontroleerd en ons terug volledig in orde gesteld (tot einde 2010).

videomaster schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar een website/reglement waar de juiste uitleg opstaat. De website van CM brengt hier voor mijn part geen duidelijkheid.

Zoals gezegd ben ik ook nog niet helemaal tevreden/gerust in de toestand, iedere keer dat ik aandrong kreeg ik een verbeterd antwoord en dat maakt me ongerust.
Gisteren vond ik deze brochure op het internet, vanaf bladzijde 58 gaat het over "internationale aspecten".
Het is niet zo dat ik daar volledige duidelijkheid vond, maar wel een contactadres.
Ik heb daar meteen onze toestand nog maar eens uitgelegd heb en de vraag gesteld hoe wij er als expat in Thailand voorstaan ten aanzien van de sociale zekerheid, ik wacht dus weer even op antwoord.

Nog even opmerken dat ik steeds spreek als ex werknemer en dus in dat stelsel zit, jouw loopbaan was zelfstandig of gemengd meen ik te weten en daaruit kunnen ook verschillen voortspruiten.
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   ma maa 30, 2009 3:41 pm

Expat in isan schreef:
Voor zover ik weet worden de verplichte bijdragen voor de sociale zekerheid hoe dan ook afgehouden van je pensioen, zou het kunnen dat jij het hebt over de vrijwillige bijdrage aan de mutualiteit?

Ik lees af van mijn laatste pensioen betalingsfiche

-Inhouding algemene ziekteverzekering: 0,00
-Inhouding begrafenisvergoeding: 6,71
-Inhouding solidariteisbijdrage: 0,00
-Inhouding FOP (fonds overlevingspensioen): 0,00

Komt er dus op neer, dat er van mijn bruto pensioen enkel 6,71 euro ingehouden wordt voor begrafenisvergoeding.

Expat in isan schreef:
Nog even opmerken dat ik steeds spreek als ex werknemer en dus in dat stelsel zit, jouw loopbaan was zelfstandig of gemengd meen ik te weten en daaruit kunnen ook verschillen voortspruiten.

Klopt, echter van mijn pensioen op basis van zelfstandige, trek ik vooralsnog niets.
Terug naar boven Go down
Old Man

Aantal berichten : 355
Leeftijd : 52
Registration date : 13-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   ma maa 30, 2009 4:22 pm

Ik heb gisteren vernomen dat als je geld stuurt van uit BelgiŽ naar een Thaise rekening niet op uw naam dat je dat geld kan inbrengen als steun aan de familie en aftrekken van je belastingen dit kan wel eens handig zijn.

Op deze manier zou je wel eens je reis naar Thailand kunnen aftrekken van de belastingen ?? 300 Ä oer maand over maken en je hebt een leuke spaartpot voor als je ginder bent en je trekt het nog eens af van je belastingen.
Terug naar boven Go down
http://www.zoo-logics.com
Expat in isan
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   ma maa 30, 2009 5:57 pm

videomaster schreef:
... Klopt, echter van mijn pensioen op basis van zelfstandige, trek ik vooralsnog niets ...

Waaruit ik afleid dat jij dus niet meer gerechtigd bent in de ziekteverzekering omdat er geen bijdragen meer worden betaald.
Toch had je volgens de informatie die ik nu ontvang na het stopzetten van de betalingen nog recht op 2 jaar uitlooptijd.

Het pensioen dat je trekt is ook geen werknemerspensioen veronderstel ik, daar ben je nog veel te jong voor en daar zouden volgens de informatie die ik kreeg zeker wel afhoudingen op gebeuren.
Terug naar boven Go down
Expat in isan
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   ma maa 30, 2009 6:04 pm

Old Man schreef:
Ik heb gisteren vernomen dat als je geld stuurt van uit BelgiŽ naar een Thaise rekening niet op uw naam dat je dat geld kan inbrengen als steun aan de familie en aftrekken van je belastingen dit kan wel eens handig zijn.

Ik meen dat elders ook al eens gelezen te hebben, of en hoe het werkt zou ik ook wel willen weten.

Lang geleden deed ik een poging om de kinderen van mijn echtgenote, niet geadopteerd en nog nooit in BelgiŽ geweest, als ten laste (eventueel van mijn toen in BelgiŽ werkende vrouw) in te brengen, 't is op geen enkele manier gelukt moet ik zeggen.
Terug naar boven Go down
Old Man

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   ma maa 30, 2009 6:08 pm

Wel als je het doet met westeren union zou je zelfs een speciaal document kunnen vragen als bewijs. Maar ik krijg een copy hiervan toegestuurd door een vriend.
Terug naar boven Go down
PeterS

Aantal berichten : 297
Leeftijd : 51
Registration date : 27-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   ma maa 30, 2009 6:26 pm

Heb het gelijk ook maar eens even nagekeken voor de Nederlandse belastingwetgeving, maar daar zit die optie zeker niet in. De wet hier is dichtgetimmerd door:

* een drempel in te bouwen in het bedrag dat mag worden geschonken
* alleen maar goede doelen te erkennen die door de Belastingdienst zelf zijn goedgekeurd
* de schenker te verbieden goederen of gunsten te ontvangen vanuit het goede doel.

Maar ik wens de Belgische lezers veel succes.

Old Man

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   ma maa 30, 2009 6:30 pm

hollanders zullen ok wel enkele voordelen hebben.
Terug naar boven Go down
Old Man

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   ma maa 30, 2009 10:33 pm

wie kan hier aan uit ???

Geachte,

U dient op 80 % van de betaalde onderhoudsgelden 26,75 % bedrijfsvoorheffing in te houden. Hiertoe wendt U zich tot de belastingontvanger van uw woonplaats. Hij zal U een aangifte in de bedrijfsvoorheffing laten invullen en U uitleggen op welke rekening U dit dient te storten en welke vermelding U dient op te nemen.
Daarnaast dient U contact op te nemen met het documentatiecentrum Bedrijfsvoorheffing (*). U bent verplicht om fiches op te maken en een samenvattende opgave in te dienen. De procedure hieromtrent zullen zij U uitleggen.

(*) Afhankelijk van uw woonplaats
Voor de correspondenten gevestigd in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Documentatiecentrum - Bedrijfsvoorheffing te Brussel
Belliardstraat 45
1040 BRUSSEL
Tel.: ++ 32 (0)2/287.13.11
Voor de correspondenten (Franstaligen en Duitstaligen) gevestigd in het Waals Gewest
Centre de documentation - Prťcompte professionnel de Mons
Centre administratif de l'Etat
Chemin de l'Inquiťtude
7000 MONS
Tel.: ++ 32 (0)65/34.12.10
Voor de correspondenten gevestigd in het Vlaams Gewest
Documentatiecentrum - Bedrijfsvoorheffing te Denderleeuw
Kruisstraat 28
9470 DENDERLEEUW
Tel.: ++ 32 (0)53/64.04.00

Ter vervollediging hierbij de voorwaarden waar onderhoudsuitkeringen moeten voldoen om aftrekbaar te zijn :
- Onderhoud verschuldigd overeenkomstig Burgerlijk Wetboek of Gerechtelijk Wetboek
ē (ex)echtgenoten
ē (ex)wettelijk samenwonenden
ē opgaande en nederdalende linie
ē geadopteerde kinderen
ē schoonzonen/dochters (onder bepaalde voorwaarden)
ē schoonouders
ē pleegkinderen
- Geen deel uitmaken van het gezin (op datum van betaling)
- Regelmatig betaald :
binnen 3 maanden te rekenen vanaf de 1ste dag van de maand waarop het onderhoudsgeld betrekking heeft
- Gestaafd met bewijsstukken

Callcenter FinanciŽn - 0257/257.57 (algemeen nr.)
Van Gelder J.
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   ma maa 30, 2009 11:55 pm

Wat was de vraag op dat antwoord.....
Terug naar boven Go down
Old Man

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   di maa 31, 2009 1:29 am

de vraag was hoe zit het met met de aftrekbaarheid van de belasting bij de gegeven steun aan familie in het buitenland
Terug naar boven Go down
Expat in isan
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   di maa 31, 2009 9:22 am

Old Man schreef:
de vraag was hoe zit het met met de aftrekbaarheid van de belasting bij de gegeven steun aan familie in het buitenland

Verwacht geen interpretatie van mijnentwege, de link's enkel ter informatie dus.

Als je de steun onderhoudsgeld of alimentatie wil noemen kan je ongeveer hetzelfde dat Old Man reeds postte lezen op belgopocket.
Ook de fiscus geeft dezelfde uitleg.

Indien je het giften aan de familie zou willen noemen heeft de fiscus er ook zijn voorwaarden voor.
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   di maa 31, 2009 3:05 pm

Slechts even vluchtig gelezen, echter als ik de link naar de fiscus volg, is het eerste punt wat ik lees dat er bij de uitspraak "de uitkering moet worden betaald ter uitvoering van een onderhoudsverplichting op grond van het Burgerlijk of het Gerechtelijk Wetboek"..... er volgens mij geen enkele Thaise familie aan onderhoudsverplichting op grond van het Burgerlijk of het Gerechtelijk Wetboek voldoet, maar het eerder vrijwillige schenkingen zijn.
Terug naar boven Go down
Expat in isan
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   vr apr 10, 2009 10:22 pm

Expat in isan schreef:
... Aanvankelijk vertelden ze dat we enkel verzorging in BelgiŽ konden terugbetaald krijgen, na wat aandringen kwamen daar ook andere landen bij maar bleef Thailand uitgesloten.
Gezien ze ons echter bevestigden volledig terug in orde te zijn ben ik nog niet helemaal tevreden met de gegeven uitleg en ben nog op zoek naar vollediger informatie over deze materie. ...

Ik zocht dus nog bevestiging van de uitleg die ik van de mutualiteit kreeg bij de FOD Sociale Zekerheid.

Ze bevestigen en verduidelijken enigszins de uitleg van de mutualiteit en ik plak de tekst, een antwoord op mijn persoonlijke situatie maar toch ook algemeen verduidelijkend, hieronder.

Geachte Heer,

U betaalt via uw verbrekingsvergoeding en later uw pensioen, bijdragen voor de Belgische sociale zekerheid, en dus ook voor de wettelijke ziekteverzekering. Zolang u hiermee in orde bent, bent/blijft u binnen BelgiŽ rechthebbende. Om recht te hebben op de volledige terugbetaling moet u aangesloten zijn bij een Belgische verzekeringsinstelling (mutualiteit). Van deze instelling dient u dan ook uw SIS-kaart te ontvangen met activering van de functie voor de terugbetaling in het kader van de wettelijke ziekteverzekering.

U heeft uw vaste verblijfplaats in Thailand. BelgiŽ heeft geen bilaterale overeenkomst afgesloten met dit land over sociale zekerheid. U heeft dan ook vanuit de Belgische sociale zekerheid geen recht op de terugbetaling van gezondheidszorgen in Thailand.

In alle andere landen waar u tijdelijk verblijft, heeft u recht op de terugbetaling van dringende medische zorgen volgens de Belgische regels terzake.

Met vriendelijke groeten,
...
FOD Sociale Zekerheid
Bestuur beleidsondersteuning
Domein Bilaterale Relaties

Ter informatie ook nog een link naar een webpagina met uitleg over BelgiŽ verlaten, en een brochure van se Socialistische Mutualiteit gericht op studenten maar met praktische voorbeelden die toch de geest van de regelgeving verklaren.

BelgiŽ verlaten.

Studeren in het buitenland.
Terug naar boven Go down
videomaster
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   za apr 11, 2009 1:06 am

Dan zouden ze toch geen sociale zekerheid mogen afhouden van je verbrekingsvergoeding? Net zoals bij mij trouwens.... of begrijp ik de tekst niet goed?
Terug naar boven Go down
Expat in isan
Expat

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   za apr 11, 2009 8:10 am

Een verbrekinsvergoeding wordt uitbetaald op de laatste werkdag en daarop wordt hoe dan ook sociale zekerheid ingehouden, logisch voor wat mij betreft
In mijn geval liep het mis wanneer de mutualiteit beweerde dat ik niet meer verzekerbaar was ook al had ik bijdrage betaald, dat blijkt achteraf gezien niet te kloppen.

Citaat :
Dan zouden ze toch geen sociale zekerheid mogen afhouden van je verbrekingsvergoeding? Net zoals bij mij trouwens.... of begrijp ik de tekst niet goed?

Uit de mail begrijp ik, ongeacht mijn vaste verblijfplaats in Thailand, in BelgiŽ volledige rechten en overal waar ik tijdelijk verblijf rechten volgens de eventuele akkoorden en anders op basis van de Belgische regels te hebben .
Thailand is voor mij uitgesloten omdat het mijn vaste verblijfplaats is en er geen bilateraal akkoord mee bestaat.
Mocht mijn vaste verblijfplaats waar dan ook elders zijn, en ik heb bij een tijdelijk verblijf in Thailand geneeskundige zorgen nodig, zouden die wel vergoed worden (maximaal) op basis van de Belgische tarieven.

Jouw geval blijft moeilijk in te schatten omdat je te jong bent voor een "echt" pensioen en ik dus niet welk soort pensioen nu reeds trekt.
Toch is er een regel die zegt dat geen sociale zekerheid van een (werknemers)pensioen wordt ingehouden als dat tot gevolg heeft dat het inkomen onder een bepaald bedrag zakt, hier meer daarover.

Nogmaals, ik in jouw plaats legde mijn situatie terug op tafel bij de mutualiteit en/of de FOD Sociale Zekerheid om een juiste verklaring te krijgen.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Emigreren naar Thailand   

Terug naar boven Go down

Emigreren naar Thailand
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Thailand Isaan forum :: Wonen in Thailand :: Emigreren naar thailand-
Ga naar: